Keskmine Mercedese hind jõudis eelmisel aastal 72 900 euroni, mis on võrreldes 2019. aastaga lausa 43-protsendiline kasv. See läheb kokku autotootja uue suunaga, milleks on tippmudelitele keskendumine. Teiste seas hakatakse rohkem tootma S-klassi sedaane. Seda kõike selleks, et kasumit maksimeerida. Ei ole kaugel aeg kui madamala hinnaklassiga mudelid üldse kaduda võivad.

Ettevõte hakkas seda kaaluma kiibikriisi tõttu, kui nõudlus autode järgi oluliselt kasvas, kuid nad ei suutnud toota. Autotootja märkas, et nad suudavad müüa oluliselt kallima hinnaga autosid. Nad tõstavad hoogsalt ka odavamate mudelite hindu, sealhulgas A-klassi Mercedese puhul. Ostjatele müüakse sealjuures suuresti autosid, millel on kõik kellad ja viled juba standardvarustuses olemas.

Mercedes ei ole ainus, kes sellise muutuse teeb. Tootjatele meeldib teadmine, et nad saavad müüa vähem, aga selle eest kallimaid autosid. USAs kasvas uute autode hind võrreldes 2019. aastaga keskmiselt kaks korda. Siia lisab oma osa ka elektriautode pealetung - need sõidukid on kallimad kui sisepõlemismootoriga autod. See muudatus võib autode kättesaadavuse veelgi kehvemaks muuta - rikkad saavad, vaestele jääb heal juhul järelturg.