Eesti veoki põhjustatud liiklusõnnetus Saksamaal toob kaasa üüratu kahju
(49)Detsembri alguses põhjustas Eestist pärit raskeveok Saksamaal nelja sõiduki ahelkokkupõrke, millega kaasnev kahju võib ulatuda üle poole miljoni euro.
Raske liiklusõnnetus juhtus 5. detsembri hommikul Niedersachseni liidumaa kiirteel, A1 Lohne linna lähedal. Osnabrücki suunas liikunud poolhaagisega Eestist pärit veoauto sõitis tagant otsa ummiku pärast kiirust vähendanud poolhaagisega veokile. Saadud löögist paiskus veok omakorda otsa tema ees liikunud kolmandale veokile. Kokkupõrke tagajärjel paiskus veoki poolhaagis omakorda otsa kõrval olevale sõiduautole.
Õnnetusse sattunud kolm veokit ja sõiduauto ei olnud pärast avariid enam sõidukõlblikud. Avarii rahaline kahju on seni hindamisel ja võib ulatuda üle poole miljoni euro.
„Saksamaa kiirteed on tuntud oma suurte ummikute poolest, mistõttu tuleb kiirteel sõites roolis olla alati tähelepanelik, suunata pilk kaugele ette ja aegsasti kiirust vähendada,“ ütles PZU Kindlustuse sõidukikahjude kahjukäsitluse grupi juht Teet Järv. „Tagantpoolt lähenevate liiklejate hoiatamiseks tasub liiklustakistusele lähenedes alati sisse lülitada ohutuled ja seda mitte ainult kiirteel,“ lisas ta.
Senised kallid kahjujuhtumid
Väga suur, enam kui 100 000-eurone kahju tekkis ka kauba mahalaadimisel juhtunud õnnetuse tagajärjel, kui üks kaubakast kukkus maha ja selle sees olnud seadmed said kahjustada. Defekteerimise läbi viinud ettevõte tuvastas, et seadmed on hävinud ja nende asendamise kulu koos transpordiga on ligi 110 000 eurot.
Ligi 90 000 euroni ulatus möödunud aastal kolm kahjujuhtumit. Näiteks süttis metsatöödel kasutatav roomikekskavaator ja hävis. Süttimise võimalik põhjus oli tehniline rike. Väga kulukaks osutus ka liiklusõnnetus, kus traktori haakes olnud taimekaitseprits paiskus ebatasasel teel sõites ootamatult kraavi.
Ligi 80 000-eurose kahju põhjustasid kaks tulekahju. Ühel juhul oli tegemist põlenguga tootmishoone ventilatsiooniseadmes. Teisel juhul süttis põlema harvester, mis oli sõitmas langilt laoplatsile. Operaator märkas mootoriruumist suitsu, võttis tulekustuti, väljus kabiinist ja asus kustutama. Operaator lasi tulekustuti tühjaks, kuid tuld ei õnnestunud kustutada, misjärel kutsus ta koheselt kohale päästjad, kes kustutasid põlengu.