Olukorra teeb investori jaoks eriti meeldivaks tõsiasi, et 2021. aastal teenis kontsern 56,6 miljonit eurot puhaskahjumit. Koroonapiirangute kadumine on andnud ettevõttele aga uue kursi. 2022. aastal reisijate arv peaaegu kahekordistus, kerkides koguni 5,5 miljoni reisijani, ning veetud kaubaühikute maht suurenes võrreldes eelneva aastaga samuti 11% võrra.

Võrreldes 2021. aastaga suurenes märkimisväärselt kontserni konsolideeritud müügitulu, moodustades 771,4 miljonit eurot, kerkides võrreldes 2021. aastaga 61,75% (476,9 miljonit eurot 2021. aastal). Kontserni majandusaasta kulumi eelne kasum (EBITA) mullu aga enam kui kahekordistus, moodustades ühtekokku 135,8 miljonit eurot.

Kõik eelpoolnimetatu aitas kontsernil saavutada aasta lõpuks positiivse majandustulemuse, ühtekokku 13,9 miljonit eurot puhaskasumit. Kasum aktsia kohta küündis 0,019 eurosendini. Siiski otsustas ettevõte, et tulenevalt keerulisest tegevuskeskkonnast ning ettevõtte pikaajalisi huve arvestades dividende välja ei maksta.

Ettevõtte sõnul tõusid kütusehinnad maailmas neljandas kvartalis eelmise aasta sama perioodiga võrreldes keskmiselt umbes 60%, samas kui 2022. aasta keskmised hinnad peaaegu kahekordistusid võrreldes eelmise, 2021. majandusaastaga. Seetõttu kasvas kontserni üldine kütusekulu 100%, makstes 2022. aastal hoolimata väiksemast opereerimise sagedusest 144 miljoni eurot rohkem.

Tallinki 2022. aasta investeeringud ulatusid 203,3 miljoni euroni, millest lõviosa (176,7 miljonit eurot) oli seotud uue kiire parvlaeva MyStar investeeringutega.

„Meil oli kindel usk 2022. aasta alguses, et eelolev aasta toob kaasa kiire äritegevuse taastumise ja suurenenud stabiilsuse võrreldes eelnevate aastatega. See usk sai mõistagi suure hoobi peaaegu aasta tagasi, kui 24. veebruaril puhkes Euroopas sõda,“ ütles Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene. Ta lisas, et sõja tõttu puhkenud humanitaarkriisis oli Tallinkil võimalik pakkuda tuge mitte ainult Eesti valitsusele, vaid lisaks ka mitme teise Euroopa riigi valitsustele. Majutusteenuse lepingud aitasid mitmel moel ka neid endid, hoides laevad töös ajal, mil osad neist oleksid vastasel juhul võinud kai ääres tööta seista.