Emilie tellitud lokitangid maksid 2499 Norra krooni (u 249 eurot), kuid naise arvates ei olnud toote hind lubatud kvaliteediga kooskõlas. Seetõttu otsustas ta toote tagasi saata.

Olles tagasimakset oodanud juba kuu aega, otsustas Emilie kirjutada poe kohta negatiivse arvustuse veebisaidil Trustpilot, kus tarbijad saavad oma kogemusi eri ettevõtetega jagada. „Olin pettunud ja tahtsin teisi hoiatada, et veebipood võib neid petta,“ sõnas Emilie.

Ei läinud kaua, kui Moderneliv Emiliele vastas. Ettevõtte sõnul oli tema kriitika täiesti alusetu ning nad panid tagasimakse ootele. Emilie oli šokeeritud. „2500 Norra krooni on minu jaoks suur summa, kuna olen tudeng,“ ütles ta.

Moderneliv esitas Emiliele ultimaatumi: me maksame raha tagasi, kui sa oma arvustuse ära kustutad. Emilie oli sellega nõus ja juba järgmisel päeval oligi 2499 Norra krooni tema kontol tagasi.

Otsustas uue arvustuse kirjutada

Sellest hoolimata soovis Emilie teisi kliente hoiatada ja otsustas uue arvustuse kirjutada – ta kirjutas, et pood keeldus talle raha tagastamast, kuna ta oli jätnud negatiivse arvustuse.

Peagi pärast seda sai ta Modernelivilt uue e-kirja: „Teie tellimus on komplekteerimisel. Anname kohe teada, kui see on teele pandud.“ Kirjaga oli kaasas uus arve sama summaga – 2499 Norra krooni. „Uus arve saadeti lepingu rikkumise tõttu,“ kirjutas pood Emiliele. Poe sõnul jätkavad nad arve tasumise nõudmist, kuna Emilie oli avaldanud uue arvustuse, kuigi oli lubanud seda mitte teha.

Pood olid siiski nõus arve tühistama, kui Emilie kustutab ka oma uue arvustuse. Emilie jäi sellega nõusse.

Poel ei ole õigust nõuda arvustuse kustutamist

Norra tarbijakaitseameti juristi Nora Wennberg Gløerseni sõnul on tarbijal õigus raha tagasi saada, kui ta on toote õigesti tagastanud. „Poel ei ole õigust nõuda ebamõistlikke tingimusi,“ selgitas ta, lisades, et tarbijatel on õigus jagada internetis nii oma negatiivseid kui ka positiivseid kogemusi, ilma et see kuidagi tagasimakset mõjutaks. Samuti ei ole poel õigust kliendi nimel ilma tema nõusolekuta tellimust teha. „Teadaoleva info põhjal tundub poe käitumine täiesti mõistusevastane,“ kommenteeris Gløersen lõpetuseks.

Modernelivi esindaja Martin ütles NRK-le, et ta ei tea, miks Emiliel paluti esimene arvustus kustutada. Tema sõnul ei tehtud kliendile ka uut tellimust, vaid see oli n-ö kinnitus, et toode on tagastatud. Raha tagastamine venis Martini sõnul töötajate haigestumise tõttu.