Forus Internationali juhi Eduard Dubrovski sõnul hakatakse lisaks inimeselt-inimesele autorendile pakkuma ka ise autosid, nagu teevad Citybee ja Bolt Drive. Autod on seejuures esimene samm. Näideteks tõi ta nii SUP-laua, fotoaparaadi kui ka muud, mida ostmise asemel oleks võimalik rentida. „Autod on algus,“ märkis ta.

Uusi võimalusi on plaanis pakkuda läbi Foruse rakenduse, kuid uuendusi võib Dubrovski sõnul oodata ehk suvel või sügisel. Enne on vaja aga konkurentsiameti kinnitust.

Kärson teatas Funderbeami platvormil, et kui tehing heaks kiidetakse, makstakse Funderbeami investoritele iga osaku eest 0,56 eurot. „Autolevi instrumendi viimane hind Funderbeamis enne Autolevi osakutega kauplemise peatamist oli 0,46 eurot. See tähendab 21% tootlust võrreldes viimase turuhinnaga,“ ütles Kärson.

Investor ja ettevõtja Jaak Roosaare tehingu hinnaga aga rahul pole. „See peab olema madalaim väljaostu väärtus, millega ma kunagi investorina seotud olen olnud. Muidugi parem kui pankrot, kuid vähem kui 500 000 pikaajalisele edukale ettevõttele on üsna madal,“ märkis ta Funderbeami platvormil.

Tauri Kärson märkis Roosaarele vastates, et ta peab nõustuma, müüjatele on hind alati madal, ostjatele aga kõrge. „Sellest hoolimata oleme kokku leppinud tingimustes, mis on üle 20% kõrgemad, kui turg on valmis maksma. Samuti on pikemas perspektiivis meie klientidele kasulik kiirendada vastastikust autode jagamist ja viia see järgmisele tasemele,“ märkis Kärson.

Tehingu heakskiidul tehakse kanne Funderbeami rahakotti ning osakud kustutatakse Funderbeamist.

Kauplemisplatvorm Funderbeami raportite kohaselt oli Autolevi müügitulu eelmisel aastal 109 300 eurot ning ettevõttes töötas viimases kvartalis kaks inimest. Viimase tehingu hinna kohaselt oli ettevõtte väärtuseks 290 000 eurot. Autolevi kaasas Funderbeamis 2019. aasta alguses 199 000 eurot, ettevõtte turuväärtus oli enne seda 600 000 eurot.

Autolevi omanikud on Tauri Kärson (Wespace OÜ) 27,37%, Kaspar Hanni (ITS Capital) 8,05%, Andrus Valma (Digio OÜ)14,55% ja Kuido Lepik (Signiti OÜ) 14,54% osalusega.

Ammu planeeritud autorenditeenus

Forus Internationalil oli omaniku sõnul juba ammu planeeritud inimestele autorenditeenust pakkuma hakata. „Anname igaühele võimaluse oma seisvat autot lühemaks või pikemaks ajaks välja rentida,“ selgitas Sõõrumaa. „Aga mitte ainult autot, samuti tasub suhtuda ka teistesse asjadesse, mis nõuavad hoiustamiseks mõttetult kalleid ruutmeetreid ja kasutuid ressursse. Meie kulude poolel ilutsevad suuremas osas kasutud kulunumbrid, mis on kinni asjade all, mida me kasutame äärmiselt vähe või harva. Usun, et inimeste suhe ka enda valduses olevasse kinnisvarasse muutub mõistlikumaks kasvõi sellepärast, et kergendada meie armsa maakera koormust,“ lisas ta.

Autolevi asutaja ja tegevjuhi Tauri Kärsoni sõnul seisab isiklik auto keskmiselt 90% ajast, samas kui liisingu ja kindlustuse eest tuleb igal aastal täielikult maksta. „Autolevi abil saavad autoomanikud autorendiga teenida üle 1000 euro lisatulu kuus,“ kommenteeris Kärson ja näitlikustas, et kümneks päevaks välja renditud auto katab sellega seotud ühe kuu püsikulud. „Auto saab platvormil turvaliselt rendile anda mõnest tunnist mitmete kuudeni. 2022. aastal rentisid kasutajad Autolevi platvormi vahendusel oma autosid välja rohkem kui poole miljoni euro väärtuses ja see number kasvab stabiilselt,“ märkis Kärson.

Tänaseks on Autolevist kasvanud regiooni suurim autorendiplatvorm, millel on 50 000 kasutajat Eestis, Lätis ja Soomes. Valikus on üle 2000 auto. „See areng on toimunud tänu varajastele ingelinvestoritele ja rohkem kui 200 Funderbeami toetajale, keda kõiki oma panuse eest tänada soovin,“ sõnas Kärson. „Autolevi ambitsioon on jätkata kasvu nii kasutajate kui ka turgude osas ja muuta inimeselt-inimesele autorentimine sõiduki omamise loomulikuks osaks. Koos Forus Internationaliga saame Autolevi teenuse ka läbi äpi kättesaadavaks teha ja veelgi kiiremini liikuda meie visiooni realiseerimise suunas,“ lisas Kärson.

Forus Internationali juhi Eduard Dubrovski sõnul ei ole auto rentimine teenusena küll turul unikaalne, ent oluline on, kuidas seda lahendust pakkuda. „Forus Internationali platvorm on loodud visiooniga teha klientidest ja partneritest selle kaasomanikud. Selleks kingime igaühele, kes platvormilt teenuseid ostab või müüb, US-i Tokeneid. Igaüks, kes on US-i Tokeneid teeninud, on ka meie omanikeringis ja tulevikus liituvad sellega ka kõik Autolevi kasutajad. See annab otsevõimaluse kujundada platvormi arengut ja saada osa selle eduloost. Me soovime luua teenuseid oma omanike soovide kohaselt ja Autolevi inimeselt-inimesele rendimudel kannab seda filosoofiat ideaalselt,“ lisas Dubrovski.

Forus platvorm lansseeriti 2022. aasta aprillis ja see teenindab tänaseks rohkem kui 200 000 klienti kolmes riigis. Platvormiga on tänaseks liitunud üle 10 000 taksojuhi Balti riikidest, kes on teinud üle 1,5 miljoni sõidu. 2023. aastal on plaanis laieneda kolme riiki ja lisada platvormile veel kuni kaks teenust.