EAS-i ja Kredexi ühendasutusse kuuluva Startup Estonia juhi Eve Peetersoni sõnul on turul palju erinevaid tegijaid nn startup mindset ja pre-startup faasis, kuid kõige vähem tegutseb küpsematele iduettevõtjatele suunatud tugiteenuseid ja kiirendiprogramme, kuhu erinevad iduettevõtted saaksid võrdsetel alustel kandideerida.

„Ajujahi programm annab iduettevõtetele hoogu fast scaling metoodikaga, mis hoiab äriarenduse tempot ning aitab tiimid rahastuse leidmiseni. Sellega kindlustame ja toetame tugevamaid iduettevõtteid, kes loovad meie ühiskonnas väärtust,“ rääkis Peeterson ning lisas, et tänu ideekonkursist edasi liikumisele ühtlustus ka tiimide tase. See omakorda tähendas meeskondadele rohkem kogemuste vahetamist, ambitsioonikamaid kaaslasi, kuid ka tugevamat konkurentsi telesaate auhindade võitmiseks.

„Sarnaselt eelnevatele aastatele ootame meeskondasid looma idulugusid erinevatest sektoritest, kuid eelkõige ootame neid, kes loovad uut väärtust. Ajujahi kiirendis saame kõige paremini aidata neid, kes on idee faasist juba välja kasvanud ja soovivad abi äriarenduses ning investorvalmiduse saavutamisel. Kindlasti on oodatud kandideerima ka süvatehnoloogia ehk deeptech ettevõtted, kes on toote turul juba valideerinud,“ selgitas Startup Estonia juht.

Kandideerijatest valitakse Ajujahi programmi 20 tiimi, kes kõik läbivad täiemahulise kiirendiprogrammi, mille lõpp-eesmärk on aidata alustavad ettevõtted investorvalmiduse ja skaleeritava ärini. Ajujahi programmi üks kõige suuremaid väärtuseid on personaalne mentorlus, mille puhul leitakse igale tiimile nende ärispetsiifikast ja valdkonnast lähtuvalt sobiv mentor, kes suunab ja nõustab meeskonda terve kiirendiprogrammi vältel. Televooru jõudnud tiimid saavad võimaluse testida oma äriideed ka väljaspool Eestit.

Üheksa parimat tiimi pääsevad edasi telesaatesse „Ajujaht“, mis tutvustab idufirmasid ja nende edasist arengut sügisel telekanalis ETV.

SEB Baltikumi strateegiajuht Andra Altoa leiab, et Ajujahi programmi poolt pakutavat võimalust – aidata iduettevõtted investorvalmiduseni – tasuks maksimaalselt ära kasutada, sest turg on muutunud ettevaatlikumaks ning on arvatud, et tegu on viimase kümnendi halvima ajaga raha kaasamiseks.

„Igas kriisis on ka võitjaid ja panused on tavaoludest suuremad. Olukord seab kõrgendatud ootusi ka kaastatud ekspertidele ning ärivõrgustikule, mis seekord ületab riigipiire,“ tõi Altoa programmi tugevustena välja.

Ajujahi tänavune auhinnafond on enam kui 300 000 euro suurune ning ka sel aastal panevad programmi toetajad välja temaatilisi eriauhindu. Ajujahti saab kandideerida 26. märtsini Ajujahi kodulehel ajujaht.ee.

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus. Läbi aastate on Ajujahile esitatud ligi 5000 äriideed ning riigiasutuse programmist on tuule tiibadesse saanud mitmed kohalikud ja rahvusvahelised edulood. Tuntumate vilistlaste hulka kuuluvad näiteks Bolt, Bikeep, Click & Grow, GoWorkaBit, FoodDocs, Groveneer, Timbeter jpt.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena