Ysenberg on Mastercardi äriarenduse asepresident ja seda just krüptosegmendis Euroopas. Ta vastutab Mastercard Europe'i olulisuse kasvatamise eest krüptosegmendis. Ta on olnud Mastercardis juba 5,5 aastat. Ysenberg alustas tehnoloogiaettevõtete lojaalsus- ja kaardiprogrammide konsultandina, edasi liikus ta globaalse äristrateegia osakonda, töötades ettevõtte pikaajalise visiooni kallal, ning jätkas strateegia- ja analüütika osakonnas Euroopa turu arendamisel, kus ta keskendus fintech'ile ja krüptole.

Millal ja kuidas hakkas Mastercard oma äritegevusse krüptot kaasama? Mis oli käivitav sündmus, mis pani Mastercardi looma selleks eraldi osakonna?

Mastercardi tulevik on multiplatvormiline – see tähendab, et me jätkame inimestele (ja ettevõtetele) nende jaoks sobivate valikute ja võimaluste pakkumist.

Oleme turgu jälginud ja teadvustanud, et digitaalsed varad ja plokiahela tehnoloogia on uued vahendid digitaalse väärtuse liigutamiseks. Et me näeme end sillana turgu valitsevate ettevõtjate ja uuemate osalejate vahel, usume, et meil on roll selle uue ökosüsteemi arendamisel.

Meie strateegia digitaalsete varade valdkonnas on aidata pakkuda klientidele, kaupmeestele ja ettevõtetele rohkem valikuvõimalusi digitaalse väärtuse liikumise viiside osas.

Seega sai meile juba paar aastat tagasi selgeks, et peame keskenduma plokiahelale ja digitaalsetele varadele.

Dorothea Ysenberg

Milliseid tooteid pakub Mastercard koos krüptoga? Millega te praegu töötate? Mida aitab krüpto teil teha?

Kõiges, mida me teeme, järgime kolme juhtpõhimõtet.

  1. Stabiilsus. Ühendus FIAT-valuutaga aitab pakkuda usaldusväärsust ja kindlustunnet, alustades tajutava väärtuse olulise kõikumise vähendamisest. See muudab selle igapäevaste ostude jaoks asjakohasemaks.

  2. Õigusaktide järgimine. See algab sellest, kas krüpto on konkreetses riigis lubatud vahetusvahendina, ja jätkub kõigi regulatsioonivormide, sealhulgas rahapesu tõkestamise ja sanktsioonide järgimise kaudu.

  3. Tarbijakaitse. Inimesed ootavad tagatud makseid, määratletud väärtust, privaatsust, andmete turvalisust ning kaitset pettuse ja varguse eest. See on nende ootus ka enamlevinud elektrooniliste maksesüsteemide kasutamisel.

Nendele põhimõtetele tuginedes toome krüptovõimekuse pankadele, fintech'idele, jaemüüjatele mastaabis ja tugevamad kaitsepiirid krüptoettevõtjatele.

Praegu järgime nelja samba strateegiat.

  1. Toetame sisse- ja väljalülituvaid voogusid.

  2. Pakume teenuseid, mis võimendavad krüptotarbijaid, kaupmehi ja finantsasutusi.

  3. Toetame valitud, nõuetele vastavaid valuutasid meie kaardi- ja muudes võrkudes.

  4. Võimaldame kogu ökosüsteemi jaoks plokiahela algses valuutas tehinguid.

Krüptovaluuta algne idee oli teha veebimakseid otse partnerile, ilma vahendajateta. Kas teie arvates sobib Mastercardi kasutamine selle kontseptsiooniga või on krüptovaluuta kontseptsioon ajas muutunud?

Me usume, et selleks, et digitaalsed varad oleksid kõigile kättesaadavad, tuleb parandada kasutajakogemust ja suurendada usaldust kogu ökosüsteemi vastu. Oluline samm on siinkohal traditsiooniliste finantsasutuste, fintech'ide ja web2-ettevõtete ühendamine plokiahela ja digitaalsete varade ökosüsteemiga. Me näeme end selle sammu peamise võimaldajana.

Kuhu te oma raha investeerite? Kas ka teie arvates on krüpto kasumlik vara? Kas te hoiate krüptosid investeerimise eesmärgil? Miks või miks mitte?

Ma usun väga mitmekesistamisse, seega uurin ka digitaalvaluutasid ja DeFi protokolle. Viimaseks näen ma kasu stabiilse mündi kasutamisest piiriüleste tehingute tegemiseks. Kuigi ma tahan kõigile meelde tuletada, et haridus ja eeltöö on selles valdkonnas otsustava tähtsusega.