Neli fakti Hiina logistikaturu kohta

Hiina on juba aastakümneid olnud kogu maailmakaubanduse tarneahelas oluline sõlmpunkt. Seepärast mõjutab Hiinas toimuv nii otseselt kui kaudselt rahvusvahelist kaubavahetust ja tarneahelate toimimist. Logistikaplatvormi MyDello kaasasutaja Magnus Lepasalu toob välja neli trendi, mida võiks Hiinast kaubavedu plaanides silmas pidada.
Kaubad liiguvad taas sujuvalt
Pärast rangete piirangute tühistamist ja uusaastapidustusi jäi kardetud järjekordne nakkuste laine Hiinas tulemata. Nagu muu maailm, kohaneb ka Hiinal nüüd järk-järgult koroonapiirangute järgse ajastuga. Positiivne on see, et nii tootmistegevus kui transport liiguvad järjest enam tavapärasesse rütmi. See tähendab, et Hiina ja Euroopa-vahelises transpordis on pärast kolme keerulist aastat hakanud olukord normaliseeruma. Kaubad liiguvad ilma seisakuteta ja hilinemisteta ning veoruumi on nii mere- kui lennutranspordis vabalt saada.
Lisanduvad lennud toovad kaubaruumi juurde
Koroonapandeemia ajal enamik reisilendudest tühistati. Kuna tavapäraselt liigub umbes 50% lennutranspordiga saadetavast kaubast reisilennukitega, tõi see kaasa kaubaruumi defitsiidi ja lennutranspordi hindade järsu tõusu. Olukorra muutis keeruliseks ka asjaolu, et sel perioodil täitsid Hiinast väljuvaid lennukeid peamiselt ajakriitilised meditsiinitarvikud. Kuna nüüd saavad hiinlased taas vabamalt liikuda ja reisida, on lisandunud mitmeid uusi lennuliine. See on lennutransporti kaubaruumi juurde toonud ning muutnud ka hinnad prognoositavamaks ja stabiilsemaks.
Veebruari algus oli lennutranspordis vaiksem periood, kuna Hiina uusaastaperioodiks olid tehased seisma pandud ja inimesed puhkustel. Selline olukord kestis paar nädalat. Praeguseks kaubavahetus taas aktiivistunud: nõudlus kaubaruumi järele Hiina-Ameerika suunal on tõusnud pakkumisega samale tasemele ja Euroopa suunal on see samuti selges kasvutrendis.
Meretranspordi hinnad püsivad soodsad
Koroonaaastatel mõjutas meretransporti negatiivselt nii konteinerite nappus kui ka töötajate puudus, põhjustades viivitusi kaupade liikumises ja kergitades veohindu. Praegu toimib meretransport tavapärases rütmis ja konteineid kaupade väljaveoks on vabalt saada. Alates möödunud aasta suvest on ookeanivedude hinnad jõudnud pandeemiaeelsele tasemele ja pärast Hiina uusaastapidustusi langenud veelgi madalamale. Näha on küll üha agaramat kaubavahetust ja suuremat nõudlust kaubaruumi järele, kuid merevedude hinnad püsivad soodsad. Seega on praegu hea võimalus Hiina suunalt taas soodsalt tarnida.
Hiina logistikasektor areneb meeletul kiirusel
Viimase kümnendi jooksul on Hiina investeerinud suuri summasid tehnoloogilistesse lahendustesse, mis aitaks muuta logistikat sujuvamaks ja vähendada tulevikus ka transpordi hindu. Üha enam liigutakse tehisintellekti kasutamise suunas. Praegu rakendatakse seda peamiselt sadamates ja ladudes kaupade laadimisel ning sorteerimisel, et robotid saaksid oma tööd tõhusamalt teha. Droonide kasutuselevõtt, tehisintellekti juurutamine ja robootika on valdkonnad, milles nähakse lähitulevikus võimalusi logistikasektori arenguks.