Suured kaubakogused meretranspordiga

Merevedu on parim suure kaubakoguse korral ning sageli ainus võimalus suuremõõtmelise kauba saatmiseks. Võrreldes teiste transpordiliikidega, on merevedu rahaliselt kõige soodsam, kuna kulu kaubaühiku kohta on kõige väiksem. Lõviosa odavat mahtkaupa (teravili, raud, süsi jms) veetakse meritsi. Kaupade mööda merd vedamisel tuleb enamasti arvestada pikema transiitajaga. Paljud kliendid eelistavad meretransporti ka seetõttu, et selle keskkonnamõju ühe kilogrammi kauba kohta on teiste veoliikidega võrreldes kõige väiksem.

Ajakriitilised saadetised lennutranspordiga

Õhutransport sobib eelkõige kõrge väärtusega väikesemahuliste kaupade transpordiks. Kiireloomuliste vedude puhul, näiteks meditsiinis, on lennutransport aga ainuvariant. Õhutranspordi kasuks räägib ka see, et protsessid on kiired ja dokumentatsioon hästi korrastatud, mistõttu võtab kogu asjaajamine vähem aega. Lennukitega saab kaupa saata põhimõtteliselt igasse maailma otsa, kuid arvestada tuleb sellega, et lennutranspordis kehtivad saadetistele suuruse- ja kaalupiirangud sõltuvalt lennukitüübist. Üks õhutranspordi puudustest on suur CO2 heitkogus iga veetava kilogrammi kohta.

Euroopa-siseseks veoks maanteetransport

Kõige tavalisem kontinendisisene transpordiliik on autotransport. See on võrdlemisi kiire ja põhilistel veosuundadel on väljumised regulaarsed. Kuigi autotransport on paindlik ja kättesaadav ka maapiirkondades, peab arvestama, et autode liikumist võivad mõjutada ilm, teeolud ja liiklus. Lühemate vedude korral on autotransport kõige sobilikum ja soodsam transpordiliik.

Raudteetransport kui alternatiiv

Kuigi viimastel aastakümnetel raudteeveoste osa globaalses kaubaveos vähenes, on raudteeveod Aasia suunal saanud nüüd uue hingamise. Raudteetaristu arendamisesse on suuri investeeringuid teinud nii Euroopa Liit kui ka Hiina. Selle tulemusena on raudteetransport muutunud võrdlemisi kiireks. Näiteks võtab raudteevedu Hiinast Euroopa Liitu umbes kaks korda vähem aega kui merevedu. Eeliseks on ka see, et ilm ja liiklusolud raudteetransporti enamasti ei mõjuta. Kuna konteinerid täidetakse mitme saadetisega, aitab see transpordikulusid optimeerida ja keskkonda säästa, sest nii välditakse pooltühjade konteinerite vedu.

Igal transpordiliigil on omad eelised ja puudused. Sobiva viisi leidmiseks tuleb arvestada mitmete teguritega, mispärast võib valiku tegemine esialgu silme eest kirjuks võtta. Logistikaplatvormil MyDello saab vaid mõne sekundiga teada erinevad transpordivõimalused koos hinnapakkumiste ja tarneaegadega. Tarneviise on platvormil lihtne võrrelda ja leida just omale sobivaim variant.

Põhjalikumat transpordiliikide tutvustust saab lugeda MyDello blogist.

Mis on MyDello?

MyDello on digitaalne logistikaplatvorm, kus parima ja kuluefektiivseima transpordiviisi leidmiseks tuleb sisestada vaid kauba lähte- ja sihtkoht. Seejärel pakub platvorm võimalikud tarneviisid koos hindadega, arvestades reaalajas muutuvate oludega. MyDello valikus on nii lennu-, maantee-, raudtee- kui ka meretransport. Kõik vajalik alates hinnapakkumistest kuni tarneaegade ja erinevate transpordivõimalusteni on mugavalt ühel platvormil koos.

Oma igapäevases transpordikorralduses kasutab MyDellot rohkem kui 3000 ettevõtet üle kogu Baltikumi. Klientide kogemusele tuginedes saab öelda, et MyDello kasutamine aitab ettevõtetel säästa nii aega kui ka raha, vähendades üldiseid logistikakulusid 15–20% võrra.

Rohkem infot MyDello kohta kodulehel, Facebookis ja LinkedInis.

Jaga
Kommentaarid