Ambanile kuuluv Reliance Group teatas sel nädalal, et toob suvel tagasi turule Campa Cola. Ettevõte ostis kaubamärgi Pure Drinksilt eelmise aasta augustis 220 miljoni ruupia (2,7 miljonit dollari) eest.

Limonaadi on koola, sidruni ja apelsini maitsega. Campa Cola oli indialaste seas populaarne 1970.-1980. aastatel. Pärast välismaiste koolade turule tulekut aga joogi populaarsus vähenes.

Coca-Cola tuli India turule 1950. aastatel. Kuni 1970. aastateni oli see populaarseim karastusjook riigis. 1977. aastal nõudis India valitsus, et Coca-Cola avalikustaks oma joogi salajase valemi, millega ettevõte polnud nõus ning lahkus India turult. Valitsuse omanduses olev ettevõte tõi Coca-Cola asemel turule Double Seven joogi, kuid seda ei saatnud populaarsus.

Pure Drinks tõi turule Campa Cola, mis keskendus oma reklaamides noortele. Campa Cola tunnuslauseks sai „The Great Indian Taste“ („Suurepärane India maitse“).

Siiski hakkas Campa Cola populaarsus vähenema 1990ndate lõpus pärast seda, kui tollane rahandusminister Manmohan Singh viis Indias läbi reforme majanduse liberaliseerimiseks. Muudatused lihtsustasid välismaiste kaubamärkide äritegevust riigis ning Coca-Cola sisenes uuesti turule. Pepsi ja Coca-Cola said riigis populaarseteks brändideks oma turunduskampaaniate tõttu. Campa Cola sulges 2000ndatel aastatel oma villimistehased Delhis ning veidi aja pärast polnud jooki enam saada kauplustest.

Ikoonilise joogi uuesti turule toomisega loodetakse kõnetada nii neid indialasi, kes mäletavad jooki oma noorusest kui ka tutvustada seda praegustele noortele. „Esitades Campat uues vormis, loodame inspireerida tarbijaid kõigis põlvkondades seda tõeliselt ikoonilist kaubamärki omaks võtma ja tekitada uut elevust joogisegmendis,“ sõnas ettevõtte pressiesindaja.