Instagrami asutaja: uue sotsiaalvõrgustiku aeg on kätte jõudnud
(29)Instagrami asutaja Kevin Systrom usub, et tehnoloogilised arengud ja rahulolematus praeguste rakendustega võimaldavad tal avada uudisrakenduse Artifact.
Kevin Systrom ja Mike Krieger lõid rakenduse, millest hiljem sai Instagram. iPhone oli toonud kaasa nutitelefonifotograafia kiire tõusu, Instagram pakkus tasuta tarkvarafiltreid, et parandada piltide välimust. Sotsiaalvõrgustiku funktsioonid, mis muutsid Instagrami üheks kõigi aegade edukaimaks tarbekaubaks, tulid hiljem.
„Instagram oli paljude inimeste jaoks esmalt filtri rakendus ja seejärel sotsiaalvõrgustik,“ sõnas Systrom. „Minu jaoks on üsna selge, et parimad sotsiaalvõrgustikud alustavad tavaliselt kommunaalprogrammina ja kasvavad aja jooksul omamoodi sotsiaalvõrgustikuks.“
Instagrami asutajad plaanivad luua uue uudiste lugemise rakenduse nimega Artifact. Eesmärk on korrata Instagrami edu. Artifacti keskmes on keritav uudiste voog, mis on isikupärastatud iga lugeja maitse järgi. Kasutajad peavad sisestama vähemalt 10 uudistekategooriat, mis neid huvitavad ja huvi pakkuvad väljaanded. Seejärel jälgivad algoritmid kasutajate käitumist ja määravad kindlaks, milliseid artikleid neile näidata. Rakendus palub lugejatel kahe nädala jooksul klikkida vähemalt 25 artiklil, et see saaks pakkumisi isikupärastada, näidates edusamme lehe paremas alumises nurgas. Lõpuks lisab Artifact ka sotsiaalseid funktsioone, et inimesed saaksid teistega arutada, mida nad loevad. „Loodetavasti kasvab see sotsiaalseks võrgustikuks,“ märkis Systrom.
Artifacti konkurendiks peetakse Apple Newsi, mille eeliseks on, et see on paigaldatud kõikidesse iPhone'idesse. Suure sotsiaalvõrgustiku loomine keeruline Meta ja teiste turgu valitsevate operaatorite domineerimise tõttu. Hiljutised edusammud tehisintellekti tarkvaras on oluliselt parandanud arvutite võimet mõista ja toota teksti, mis võib osutuda kasulikuks ka Artifactile. Esialgu näeb Systrom ette, et Artifact kasutab tehnoloogiat, et otsustada pealkirjade abil milliseid lugusid soovivad inimesed lugeda. Tulevikus võiks firma tema sõnul ise sisu luua, kasutades näiteks teksti genereerimise tarkvara, et teha kokkuvõtteid või analüüsida olulisi uudissündmusi.