Eesti varude keskuse (EVK) kommunikatsioonijuhi Martin Jasko sõnul on lahendamist vajavaid ülesandeid omajagu. „Kai kui üksikobjekti tehniline valmisolek laevade vastuvõtmiseks on olemas. Ainult kaist siiski ei piisa ning uue omanikuna tuleb EVK-l lõpuni välja arendada rahvusvahelistele standarditele vastav sadamapidamine,“ selgitas ta. Teisisõnu tähendab see rida tegevusi, mis hõlmavad endas sadamataristu ülalpidamist ja erinevate võimete, näiteks reostustõrje- ja evakuatsioonivõime välja arendamist, samuti erinevate turva- ja ohutusnõuete täitmist.

Lisaks ühendab praegu rannaga merre ehitatud kaid muul. Sedagi tuleb aeg-ajalt hooldada ja toestada, et tormilained seda ei kahjustaks. „Kas ehitusaegne muul hiljem eemaldada või muuta püsivaks, sõltub sadamapidamise väljaarendamise käigus selguvast vajadusest ning keskkonnaameti sellekohasest otsusest.“

Eeltoodu pole siiski veel kõik. EVK ja gaasitaristu omaniku Eleringi vahel oleks koostöö lepinguga määratletud. „Kõige olulisem on tagada kooskõla gaasitaristuga liitumise ja sadamateenuste osutamise osas, et ujuvterminalide vastuvõtmine sujuks tõrgeteta nii tavaolukorras kui kriisisituatsioonides.“

Jasko lisas, et varude keskus töötab Eesti energiajulgeoleku suurendamise nimel, et sügiseks lõpuni välja arendada toimiv LNG vastuvõtuvõimega sadam.