Kütusketid Terminal Oil Grupp, Olerex, Neste ja Circle K teatasid kütusehinna alandamisest: mootoribensiini 95 uus liitrihind tänasest on 1,689 ja diislikütuse oma 1,589 eurot. Terminal Oil teatas ka bensiini 98 hinna langetusest, nüüd on selle liitrihind 1,729 eurot.

„Praegu kestev lõpptoote hinna langus annab meile selleks võimaluse ja hinnalangus jõuab kiirelt ka lõpptarbijani,“ ütles Terminal Oil Grupi tegevjuht Jörgen Õigus.

Panganduses toimunu mängis rolli

„Maailmaturu toornafta hinnad on alates selle nädala algusest languses, mis võimaldas Circle K-l langetada nii mootoribensiini kui diislikütuse hindu kõikides teenindusjaamades üle Eesti,“ ütles Circle K Eesti mootorikütuste hinnastamisjuht Indrek Sassi.

„Suurimaks mõjuriks on sel nädalal olnud USA ja Euroopa pangandussektoris toimuv, millest lähtuvalt langes toornafta hind 82 USD/b tasemelt 74 USD/b tasemele,“ selgitas Sassi. Ta lisas, et diislikütuse hinna languse taga on ka kallima arktilise diislikütuse asendamine soodsama üleminekukütusega, mille külmataluvus on kevadele sobilikult vähemalt –20°C.

Kütuste hindade jaemüügihindade määramisel lähtub Circle K nii mootorikütuste sisseostuhindadest, riiklikest maksudest kui ka kohalikust konkurentsist.

Kütusehinnad 17.03.22

Olerex: hinnalangust toetab ka suvise kütuse kasutuselevõtt

Olerexi esindaja sõnul püsisid senised hinnad tabloodel harvanähtavalt kaua, alates Vene naftatoodete vastu suunatud sanktsioonide kehtima hakkamisest 5. veebruaril.

Olerexi sõnutsi annab hindade langetamiseks võimaluse maailmaturul toimunud hinnalangus.

„Euroopa Liit on edukalt tagasi tõrjunud rünnaku Vene nafta- ja gaasirelvaga. Pärast veebruarist jõustunud Vene naftatoodete embargot katavad Euroopa Liidu naftavajaduse uued tarnijad USA-st ja Lähis-Idast ja naftatoodete hinnad maailmaturul on turu stabiliseerumise tõttu langenud,“ mainis Olerex pressiteates.

Diislikütuse hinna langusele aitas ka sarnaselt konkurendile Olerexi hinnangul kaasa üleminek kallimalt talviselt odavamale suvisele kütusele.

„Eesti turg on mootorikütustega hästi varustatud. Suurem osa kütustest imporditakse Eestisse pikaajaliste tarnelepingute alusel, mis toimivad häireteta. Venemaalt ei tarni kütust mitte ükski enesest lugu pidav Eesti kütusemüüja,“ seisis pressiteates.