Kristiine ja Rocca al Mare keskuste juhi Kristjan Maaroosi sõnul oli eelmine aasta nii kauplejate kui keskuste jaoks kindlasti väljakutseid täis. „Kliendimagnet 2023 uuringust joonistus välja, et lemmikuteks osutused kauplused ja teenusepakkujad, kus ühelt poolt käiakse igapäevaste vajaduste tõttu rohkem ning millel on ka keskustes suurem pind. Seetõttu on igati mõistetav, et nii spontaanne tuntus kui ka aidatud tuntus olid just Prisma Peremarketil külastajate hulgas kõige kõrgemad,“ sõnas Maaroos.

Prisma Peremarketi maajuht Teemu Kilpiä tänas kliente tunnustuse eest. Ta rõhutas, et Prisma eesmärk on olla klientide jaoks igal ajal ja igaks elujuhtumiks olemas. „Meie soov on teha lihtsaks nii igapäevaste eriti soodsate toodete leidmine meie laiast sortimendist, kui ka aidata tähistada olulisi tähtpäevi ja sündmuseid. Kindlasti jätkame Prismas soodsaima ostukorvi pakkumise strateegiaga, mille tõenduseks on Prisma liidrikoht koguni 20 ostukorvi uuringus, mis viimasel ajal läbi on viidud,“ selgitas Kilpiä võidu tagamaid.

Maaroos tõi välja, et Citycon kaubanduskeskuste arendajana on keskuseid järjepidevalt uuendanud, et vastata tarbijate ja külastajate muutunud ootustele. „Kaubanduskeskuse üürnike kooslust planeerime lähtudes terviklikust kontseptsioonis, et looksime linnakeskuseid, mis on täis elu ja koondaksid kokku parima teenuste valiku ja kvaliteedi. Kliendimagnet 2023 uuringu eelistatuimad kauplused on samuti näinud vaeva, et nii poodlemise keskkond, teenindus kui ka kaubavalik oleks kaasaegne ning täidaks tarbijate vajadusi, misläbi on tehtud oma pindadel ka renoveerimisttöid ja uuendusi,“ nentis Maaroos.

Prisma Peremarketi maajuht sõnas, et kauplused on järjepidevalt uuenemas. „Oleme uuendanud Rocca al Mare Prismat ja järgmised arendused on juba mõttes. Märtsis algasid mahukad renoveerimistööd meie ühes vanemas kaupluses, Kristiine Prismas. Kauplus jätkab tavapärast tööd ka renoveerimise ajal, püüame ümberkorraldustega kliente võimalikult vähe häirida. Mõne kuu pärast on renoveeritud ja uuenenud kauplus taas täismahus külastajaid vastu võtmas,“ lausus Kilpiä.

Kaupluste kategoorias on Prisma järel kõige enam tarbijate seas hinnatud H&M ja Reserved.​ Toitlustusasutuste kategoorias valiti külastajate lemmikuks Da Vincil pasta ja pizza restoran, järgnesid MySushi ja KFC.​

Parima teeninduse puhul võidutses Apollo, järgnesid Telia ja Denim Dream.

Kristiine ja Rocca al Mare keskused tunnustasid üürnike veel parima käibekasvataja ja turundusse panustaja tiitlitega, millest esimene läks House of Samsonite kauplusele ja teine Sokisahtlile.

„House of Samsonite käibe kasv näitab selgelt, et inimesed on hakanud rohkem reisima ning kauplusest otsitakse kvaliteetseid reisikohvreid,“ lausus Maaroos.

Kristiine ja Rocca al Mare keskuste juhi sõnul on eelmise aasta külastatavuse ja müügi statistikast näha, et külastatavus on küll nii Kristiine kui Rocca al Mare keskustes enne Covid-19 aastatega võrreldes väiksem, kuid see-eest on ostukorvi summa kasvanud. „Inimesed mõtlevad ebakindlates oludes oma oste rohkem läbi ja planeerivad külastusi kaubanduskeskustesse varasemast enam,“ ütles Kristiine ja Rocca al Mare keskuste juht.

Ta selgitas, et uuringust tulid välja ka peamised kriteeriumid, mida inimesed kaubanduskeskuste valiku puhul oluliseks peavad. Need on asukoht (71%), järgnevad lai kaubavalik (56%) ja lemmikkaupluste olemasolu (45%).