Luminori kliendid ei saanud 7.–9. novembrini topeltbroneeringus olevat summat kasutada. Selliselt käitudes rikkus pank maksete arveldamise nõudeid ning pani toime makseasutuste ja e-raha asutuste seaduse § 113 lõike 2 kohaselt väärteo. Juriidilisele isikule saab sellise teo eest teha kuni 32 000 eurot trahvi.

„Pangad kannavad finantssektoris väga olulist rolli. Kui pank kuvab mitu päeva osadele klientidele valet kontojääki ja hoiab selle tõttu mitu päeva ebaõigesti kinni rahalisi vahendeid kogusummas umbes miljoni euro väärtuses, on tegu väga olulise rikkumisega. See õõnestab lisaks konkreetsele pangale ka kogu finantssüsteemi usaldust. Sedalaadi rikkumised ei ole finantssektoris aktsepteeritavad, sestap on Luminor saanud ka maksimaalses ulatuses trahvi,“ ütles finantsinspektsiooni juhatuse liige Siim Tammer.

Luminor Bank AS võib otsuse vaidlustada seaduses sätestatud korras.

„Luminor teadvustab finantsinspektsiooni poolt täna avaldatud otsust väärteomenetluses seoses 2022. aasta novembris aset leidnud tehnilise tõrkega,“ teatas panga kommunikatsioonijuht Karel Hanni.

Hanni möönis, et Luminor on teinud täiendavaid investeeringuid, jätkanud vastavate meeskondade tugevdamist ja tõhustanud koostööd partneritega.

„Kuigi sihiks võetud stabiilsuse tasemele jõudmiseks planeeritud tegevused on pikemaajalised, oleme juba täheldanud nende tegevuste positiivset mõju meie digiteenuste toimimisele hiljutisel perioodil. Eesmärgiks on saavutada kliendi vaates mitmeid parendusi järgmiste kuude jooksul. Oleme oma jätkuvas suhtluses järelevalveasutustega läbipaistvad ning täname oma kliente nende kannatlikkuse eest,“ lisas Hanni.