Iduettevõtete valikud rahapuhvri lõppemisel
(4)Mida päev edasi, seda enam võib meedias kohata termineid nagu „majanduslangus“, „koondamine“, „inflatsioon“ ja „kasvav intressimäär“. Need muudavad loomulikult ettevaatlikumaks ka investorid, kes nüüd, majanduse langedes, märksa suurema hoolega valivad, kuhu oma rahalisi ressursse paigutada. Investorite ebakindlus muudab omakorda ärevamaks idufirmade asutajad ja juhid, kes järgmise äriidee elluviimiseks soovivad investoritelt raha kaasata. Mida teha aga siis, kui viimasest raha tõstmisest on omajagu aega möödas ja iduettevõtte väljavaated tuleviku osas ei ole head?
Nii nagu autojuht peab aru saama, mitu kilomeetrit kütusepaagis olev kütus võimaldab veel sõita, peab iduettevõtja kõigepealt selgeks tegema, kui pikaks perioodiks olemasolevaid rahalisi ressursse ehk rahapuhvrit jätkub (inglise keeles startup runway). Selle perioodi väljaselgitamiseks tuleb lihtsustatult kokku arvutada idufirma kulud ühe kuu lõikes ja olemasolevad rahalised ressursid. Näiteks olukorras, kus iduettevõtte kulud ühes kuus on 10 000 eurot ja pangaarvel on 60 000 eurot, on runway-periood seega kuus kuud.