Swed House müüb mööbliesemeid ja muud kraami, mis on mõeldud välja nägema samasugune, nagu pakub Rootsi hiid IKEA. Tarbijad reageerisid sellele pärast poe avamist väga eri moodi.

Kui Venemaa alustas Ukrainas sõda (Reutersi lugu on kirjutatud Venemaal ja loos tuleb seda nimetada „sõjaliseks erioperatsiooniks“, kuid meie seda ei tee – toim), siis peatas IKEA Venemaal ametlikult igasuguse tegevuse ja müügi.

„Me ei ole IKEA, aga tahame olla nagu IKEA. Meil on oma kaubamärgid, aga jah, ka IKEA tooted,“ ütles Swed House’i tegevdirektor Mamedali Kasõmov. „Müüme neid ja 15–20% tooteid on IKEA originaalid. Keegi ei keela meil seda teha. Meie enda kaubamärkide järele on samuti suur nõudlus,“ lisas ta, viidates rahvast täis poele.

Kaupluses olevad kliendid oma perekonnanime avaldada ei soovinud, küll aga olid nad valmis arvamust avaldama.

„Oleme IKEA-t viimasel ajal väga igatsenud. See uus pood on meeldiv algus,“ ütles Natalia. Oli aga neid, kes kurtsid, et IKEA klooni ruumid on liiga väikesed. „Kaupu ei tohiks lihtsalt üksteise otsa laduda. IKEA-l on toodete paigutamiseks ikkagi kindel viis. Sa võid vooditel lamada, mööblit proovida,“ ütles Johann. „Kui nad soovivad samaväärseks saada, siis on neil veel pikk tee minna,“ lisas ta.

Swed House plaanib esialgu avada viis kauplust Moskva kaubanduskeskustes. Järgmise aasta jooksul soovitakse laieneda teistesse Venemaa piirkondadesse.

IKEA ise jätkas lühikest aega veebimüüki veel isegi eelmisel suvel, kuid mis hullem – osaliselt peab kett Venemaal veel 14 MEGA-nimelist ostukeskust.