Selle aasta esimeses kvartalis oli e-kaubanduse pakiautomaatide maht 3,3 miljonit pakki, mis on üle 400 000 paki ehk 14,4% rohkem kui aasta varem samal ajal.

„E-kaubandus ja pakiautomaatide pakimaht tegi muljetavaldava kasvu hoolimata üldisele jaemüügi ja kaubanduse paigalseisule,“ ütles Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „See on erakordne kasv, arvestades, et ka varasematel aastatel on olnud kiire tõus – näiteks koroona-aastatel.“

Eelmisel aastal oli Eestis e-ostlemise käive 3,54 miljardit eurot, mis tähendab aastaga 34% suurust kasvu. Seejuures viisid eestlased välismaistesse e-poodidesse 1,37 miljardit eurot ning 2,17 miljardi euro eest osteti siinsetest e-poodidest. Eestlased tellisid möödunud aastal pakiautomaatidesse kokku ligi 12,4 miljonit pakki, mis oli samuti 2,3% rohkem kui aasta varem.

E-kaubandus ületab siinse jaekaubanduse kogukäibest juba 20% piiri. Euroopa e-kaubanduse tururaport 2022 tõstab esile, et Eestis teeb e-oste hinnanguliselt 77% elanikkonnast.

„Kui näiteks jaanuaris langes jaekaubandus 7%, siis e-kaubanduse pakimaht kasvas 10%. Eelmise aasta veebruar oli aasta parim kuu ja pakimaht kerkis suisa 20%, kuid selle aasta veebruaris kasvas pakimaht ikkagi veel neli protsenti. Märtsis oli selgelt näha ka selle aasta esimese E-smaspäeva mõju – eestlased tellisid pakiautomaatidesse suisa 27,6% ehk 271 000 pakki rohkem kui aasta tagasi samas kuus,“ märkis Väät.

Eesti pakiturgu monitoorib Eesti E-kaubanduse Liit koostöös Omniva, Smartposti ning DPD-ga. Eesti E-kaubanduse Liit on 2008. aastal loodud katusorganisatsioon, kuhu kuulub üle 500 ettevõtte. Samuti väljastab liit turvalise ostukoha usaldusmärgist ja korraldab neli korda aastas toimuvat veebipoodide ühiskampaaniat E-smaspäev.