Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak sõnas, et kui veebruaris vähenes müügitulu eelmise aasta sama ajaga võrreldes 6%, siis märtsis langus kiirenes. Jaekaubandusettevõtete müügitulu langust mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes aastaga 18%.

„Nende kaupluste langusele avaldas mõju eelmise aasta märtsi kõrgem võrdlusbaas ning hinnatõusu jätkumine on hakanud järjest rohkem piirama inimeste tarbimist,“ lisas Pihlak.

Tööstuskaupadest kõige rohkem ehk 28% vähenes müügitulu muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga.

Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 9% ning mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu 3%. Veebruariga võrreldes suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete müügitulu 17%.

2023. aasta kolme esimese kuuga (jaanuar–märts) vähenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 9%.