Krishna sõnul töötab ametikohtadel, mis pole klientidega seotud, ligikaudu 26 000 inimest. „Näen, et viie aasta jooksul asendatakse neist 30% tehisintellekti ja automatiseerimisega.“

See tähendaks ligikaudu 7800 töökoha kaotamist. Kuna tehisintellekti tööriistad on avalikkusele näidanud võimet automatiseerida klienditeenindust, kirjutada tekste ja genereerida koodi, siis on ka hakatud diskuteerima, et tehisintellekt ähvardab tulevikus suurt hulka inimesi tööta jätta.

Krishna sõnul automatiseeritakse täielikult tõenäoliselt argisemad ülesanded, nagu näiteks töökoha kinnitamiskirjade saatmine või töötajate liigutamine osakondade vahel. Ta lisas, et mõningaid personalifunktsioone, näiteks tööjõu koosseisu ja tootlikkuse hindamine, ei asendata tõenäoliselt järgmise kümnendi jooksul.

IBM annab praegu tööd umbes 260 000 töötajale ja jätkab palkamist tarkvaraarenduse ja klientidega seotud rollide jaoks. „Talentide leidmine on täna lihtsam kui aasta tagasi,“ ütles Krishna.

Ettevõte teatas selle aasta alguses töökohtade kärpest, mis võib ulatuda ligikaudu 5000 töötajani. Siiski ütles Krishna, et IBM on oma tööjõudu üldpildis juurde hankinud, tuues esimeses kvartalis tööle umbes 7000 inimest.