Transpordiameti välja käidud ettepaneku järgi on automaksu mõju esitamisel lähtutud auto CO2-heitest ning maksumusest. Analüüsitud on 58 autot, mille hulgas on nii bensiini-, diislikütuse-, CNG- kui ka elektriautosid. Parema võrreldavuse huvides on mõne automargi puhul võrdluses vastava automargi erineva mootoritüübiga samasugused autod.

Automaksu mõju hindamisel on lähtutud transpordiameti poolt välja käidud 3-komponendilisest automaksust. Automaksu sisse on arvestatud registreerimismaks, CO2-maks ning luksusauto maks (kui auto maksab üle 60 000 euro).

Olulisemad tähelepanekud

  • Automaks ei rakenduks enamikule elektriautodele. Üksnes kallimatele elektriautodele, mille hind on suurem kui 60 000 eurot ilma käibemaksuta, rakenduks nn luksusauto maks.

  • Bensiini- ja diiselmootoriga autode korral, mille CO2-heide on napilt üle 120 gCO2/km, rakenduks iga-aastane CO2-maks minimaalselt 72 eurot. Lisaks tuleks aga selliste autode esmaregistreerimisel tasuda ühekordset registreerimismaksu minimaalselt 1440 eurot.

  • Ehkki sama automudeli korral võivad bensiini- ja diiselmootoriga auto omamiskulud olla enam vähem võrreldavad, võib ühele mootoritüübile automaks rakenduda ja teisele mitte – heaks näiteks on diiselmootoriga Seat Leon ja Škoda Octavia, millele automaks ei rakenduks, kuna nende CO2-heide jääb alla 120 gCO2/km, kuid seevastu rakenduks automaks samadele mudelitele bensiinimootori korral.

  • Paljudel juhtudel leiab autode hinnakirjast väiksema mootoriga mudeleid, millele automaks ei rakenduks, kuid võimsama mootori korral tuleks maksta automaksu.

Loe pikemalt Alan Vahti blogist!

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena