Poola kaitseb oma turgu ja andis järele protestivatele põllumeestele. Keelustati odava Ukraina teravilja import. Algul läks selle alla ka transiit, kuid siis lepiti kokku, et need piirangud tühistatakse. Hoolimata sellest ei luba poolakad Ukraina tooteid endiselt vabalt läbi oma riigi vedada.

Nõutakse, et veoautosid saadaks ühest piirist teiseni politseikolonn, mida tuleb oodata nädal või kauemgi. Probleemid on viimastel päevadel teravnenud, kuna Poola transpordisektori töötajad on hakanud tõkestama suuremaid piiriületuskohti nagu Dorohuskis ja Koroštšõnis. Nad väidavad, et Ukraina transpordiettevõtetel on nende ees ebaaus konkurentsieelis. Tunnis lubatakse piir ületada vaid umbes viiel veokil. Seega tuleb oodata kuni kümme päeva, et üldse piiri ületada.

Ukrainast Leetu majoneesi ja õli toova ettevõtte Alterega ostujuht Jonas Čitavičius ütles Leedu Delfile, et seejärel vaadatakse toiduaineid vedavad veokid väga põhjalikult üle ning jäädakse politseieskorti ootama. Mõned nende autod on olnud piiril juba kuu aega.

Peale selle kaitseb Poola oma turgu odavate Ukraina toiduainete eest. Kardetakse, et toit jääb Poola, mitte ei rända riigist uuesti välja. Transporditöötajad väidavad aga, et ukrainlased pidavat sõitma kehvas seisus autodega ja vedama kaupu ilma lubadeta. Sel juhul rikuvad nad nende õigusi, kes järgivad seadusi.

Üks Leedu Delfiga suhelnud kohalik ettevõtja ütles, et blokeerimisest võivad olla huvitatud ka Ukraina ettevõtjad ise. Paljud Ukraina ettevõtted on asutanud Poolas filiaale, ostavad kodumaalt odavalt tooteid, toovad Poola ja müüvad palju kõrgema hinnaga läände. „Kogu hinnavahe ja kasum jääb neil Poola.“

Ettevõtjad on esitanud n-ö rohelise koridori idee, mis tähendaks, et asjaajamine toimuks Poola piiri asemel Leedus. Ettevõtjate sõnul ei ole Leedu valitsuses siiani neid keegi kuulda võtnud. Valitsuse esindaja ütles aga Leedu Delfile, et selline ettepanek on Poolale tehtud. Protseduurid toimuksid Klaipėda sadamas. Kaasatud on ka Brüsseli ja Ukraina esindajad. Ettevõtjad ütlevad, et rongiga vedamine ei ole samuti lahendus, sest kaupa tuleks raudteede erineva rööpmelaiuse tõttu kaks korda ümber laadida.