Amazoni Põhja-Ameerika ja Euroopa erinevate teenuste asepresident Stefano Perego avaldas CNBC-le, mismoodi e-kaubanduse ettevõte kavatseb edaspidi üha rohkem logistikas kasutada tehisintellekti. Üks valdkond on näiteks transport, kus võetakse üha rohkem arvesse erinevaid marsruute ja teekonna planeerimisi, seejuures arvestatakse erinevate muutujatega nagu ilm.

Teiseks soovivad nad uuele tasemele viia tooteotsingu Amazonis, kus veebiplatvorm pakuks üha paremini õiget ja head toodet. Kuid peamine rõhk tehisintellekti kaasamisel on hetkel asjaolu, kus soovitakse tehnoloogia abil välja selgitada, millistesse ladudesse soovitakse paigutada erinevad kaubad.

„Ma arvan, et üks valdkond, mida peame teeninduskulude vähendamiseks oluliseks, on erinevate kaubavarude paigutamise edasi arendamine,“ tõdeb Perego. „Võite vaid ette kujutada, kui mitmeid tooteid me klientidele pakume. Mõelge nüüd, kui keeruline on probleem leida nendele toodetele õiget kohta ladudes. Seejuures paigutada tooted just nii, et väheneks klientideni jõudmise vahemaa ning suureneks kohalejõudmise kiirus,“ lisab ta.

Amazon on viimasel ajal pingsalt keskendunud nn „regionaliseerumisele“, et tarnida tooteid klientideni neile lähimatest ladudest, mitte riigi teisest otsast. Kuid selleks on vaja võimekat tehnoloogiat, mis suudab analüüsida tellimismustreid ja seejuures ennustada ka toodete nõudlust.

Perego sõnul edenevad jõupingutused hetkel hästi, sest 74% tooteid Ameerika Ühendriikidest jõuavad klientideni juba nende piirkonna laost.