Ekspress Grupi tegevjuht Mari-Liis Rüütsalu ütleb, et info valitsuse plaanist jõudis tema kõrvu alles eelmise nädala lõpus. Ootamatult. Sisuliselt tagatoa juttude kaudu. Keegi meediaettevõtete poole enne ei pöördunud ja räägiti juba kokkulepitud otsusest. Nimelt oli selgunud, et majutusasutuste käibemaksu ei saa ikka 22%-ni viia ja asemele valiti 13%. „Ohvriks otsustati tuua meedia, et viia sealne 5% käibemaks 9% peale,“ selgitab Rüütsalu. Selgituseks olgu öeldud, et Euroopa Liidus ei tohi liikmesriikidel olla üle kahe käibemaksuerandi. Niisiis, selleks et saaks kehtestada 13% käibemaksu, tuleb ajakirjanduse 5% käibemaksu tõsta.

Alles mullu augustis oli ajakirjandus 5% erisuse kätte võidelnud, kuid Euroopas ringi vaadates ei olnudki see kuigi eriline saavutus. Üle 9% on see ainult üksikutes riikides. Enamikus jääb see sellest piirist allapoole.