„Selle tarkvaraga saavad erinevad ettevõtted, brändid luua ise – ilma mingisugust koodi kirjutamata – interaktiivseid lahendusi, mida kasutada nii tavalistes turunduskampaaniates kui ka töötajate kaasamisel, konverentside esitlustes ja demo booth’ides,“ kirjeldab Delfi start-up podcasti Kiirendi 4. episoodis turundusidu Adact asutaja ja tegevjuht Kalev Kärpuk (31), mida nad teevad.

„Ehk meie tarkvaraga saab luua erinevaid interaktiivseid mänge, küsimustikke, loosimisi, aga sellele kulub vaid 10-15 minutit, et see valmis saaks,“ lisab ta. Ilma Adacti lahendust kasutamata kuluks sellise asja käsitsi valmistamisele tavaliselt 3-4 nädalat. Tänaseks erinevate nimekate ettevõtete ja globaalsete brändidega koostööd tegev ning kokku ligi miljoni euro kaasanud Eesti idufirma alustas enam kui 3 aastat tagasi aga veidra tingimusega, mille esimene investor neile seadis.

„Ega Startup Wise Guys investeeris meisse ka ainult varjatud tingimusel – kui me pivotime (teevad käigu pealt muutusi ja muudavad suunda – toim). Ehk vaikiv kokkulepe oli, et jah, me investeerime teisse, aga siis, kui te ei jätka selle sama asja tegemist, mis te teete,“ märgib Kärpuk, tõdedes, et tõenäoliselt investeerisid nad toona pigem inimestesse kui tootesse. Samal ajal tunnistab iduettevõtja, et tal endal puudub ka igasugune turundustaust.

1x
00:00

„Mul pole õrna aimugi, kuidas turundust teha. Kui me selle tarkvara tegime, siis mulle meeldis see kontseptsioon, et kogu meie tarkvara on ehitatud meie klientide enda poolt. Ehk kõik funktsionaalsused, mis meie tarkvaras on, on sellepärast, et mõni klient on seda tahtnud. Järelikult meil ei ole ka väga palju võimalusi valesti ehitada asju – me ei ehita asju, mida kellelgi vaja ei ole,“ põhjendab oma varasemas tööelus muuhulgas ka Fortune 500 ettevõtteid New Yorgis nõustanud Kärpuk.

Mis oli see põhjus, miks tänaseks ettevõttesse juba kolm korda investeerinud Startup Wise Guys seadis esimese investeeringuga Adactile veidra tingimuse, kuidas üleilma tuntud kohvikukett Starbucks ja moebränd Gucci Eesti idufirma üles leidsid ning kuidas suudab ettevõte, kes järgmisena plaanib kaasata 1,5 miljonit, ka suuremaks kasvades vaid 8-9 inimesega töö tehtud saada – seda kõike kuuleb Kiirendi värskest episoodist.

Kalev Kärpuk toob muuhulgas välja, keda tema Eesti iduettevõtjatest imetleb, millist videoloengut on ta Adacti asutamisel ja arendamisel vähemalt 20 korda inspiratsiooni saamiseks vaadanud ning millise võrdlemisi vähetuntud Eesti idufirma tegemistest tahaks tema edaspidi Kiirendi saates rohkem kuulda.

Kärpuk on lõpetanud TalTechi IT Kolledži. Ta on varasemalt töötanud Nortalis analüütikuna ja Estonian Business Schooli mängude disaini õppejõuna. Ta on olnud ka mängustamise ekspert New Yorgi loovagenturis Dopamine, mida juhib tuntud mängustamise ekspert Gabe Zichermann. Seal tegi ta koostööd mitmete Fortune 500 ettevõtetega, et parandada nende mängustamise strateegiaid. Nende hulgas olid näiteks Volkswagen, Verizon, Keurig, Twitch ja Caesars Casino.

Kärpuki asutatud Adacti suurkliendid on Sloveenia telekommunikatsiooniettevõte A1 ja Bite grupp Lätis, Eestis on kõige olulisemad Tele2 ja Mediabrands Digital. Adact on koostööd teinud ka selliste rahvusvaheliste brändidega nagu MINI, Peugot, National Geographic, Pioneer, Coca-Cola, Macallan Whisky, KIA Motors, Starbucks ja Gucci.

Kiirendi varasemaid episoode saab kuulata Soundcloudis.

Kärpuki valis Delfi Ärileht möödunud aastal ka 30 alla 30-aastase tehnoloogia tulevikutegija sekka. Loe siit.

Kiirendi on Delfi start-up podcast. Ennekõike keskendub saade noortele Eesti idufirmadele, mis on laiemale avalikkusele enamasti tundmatud, kuid teevad sama vägevaid asju nagu meie kuulsad ükssarvikud Wise, Bolt või Veriff. Räägime ka Eesti start-up ökosüsteemist ning tehnoloogiasektorist laiemalt. Saatejuht on Siiri Liiva.