Prisma küsitlus: iga teine tarbija teeb ostuotsuse odava hinna järgi
(14)Prisma kevadises kliendiuuringus vastas 55% küsitletutest, et valib ostu tehes sama tootegrupi sees odavama toote.
Prisma Peremarketi sortimendi- ja hankedirektor Kaimo Niitaru ütles uuringu tulemusi kommenteerides, et tarbijate teadlikkus on majanduslikult keerulistel aegadel oluliselt tõusnud ja kaupluses tehakse läbikaalutud valikuid. „Viimases kliendiuuringus vastas 55% klientidest, et valib sama kaubagrupi raames odavamaid tooteid, näiteks omabränditooteid. Samuti ostetakse palju allahindlusega, näiteks sama päeva kehtivusega tooteid – neid valib 57% ostjatest,“ lisas ta.
Niitaru selgitas, et tarbijate üldine ostukäitumine kaupluses näitab endiselt ostude tegemist läbimõeldult ja väiksemas koguses ning teadlikku sooduspakkumiste ja allahindlusega kaupade valimist. Kliendiuuringu tulemused näitasid, et enim sooduskaupu eelistavate gruppidena joonistusid välja eakamad inimesed ja alla 20-aastased noored, keskmisest madalama sissetulekuga inimesed, Ida-Virumaa ja Raplamaa elanikud.
„Kaupmeeste roll on tarbija vajadusi ette näha ja sellele vastavaid pakkumisi sortimenti tuua. Näiteks oleme lisanud eriti soodsad nädalalõpupakkumised, mis on vaid mõne kuuga väga populaarseks saanud,“ märkis ta. „Kaupluste võimuses on siiski mõjutada hinnakujundust vaid teatud osas, suur osa tuleb tootjate hinnakujundusest ning samuti maksupoliitikast. Meie hinnangul vajavad tarbijad praegu stabiilsust ja kindlasti mitte täiendavaid maksutõuse, mis hindu ülespoole viivad,“ selgitas Niitaru.
Kliendiuuringust selgus, et Eesti toodetel oma kindel tarbijaskond – 31% ehk ligi iga kolmas klient vastas, et eelistab hinnast sõltumatult eestimaiseid tooteid.
Uuringu andmetel on tarbijad nõus oma toimetuleku huvides eelkõige loobuma neljast kuluallikast: väljas söömisest, alkoholist ja tubakast, hobidest ja hobitoodetest, kodutarvetest ja elektroonikast.
Hinnates enda majanduslikku toimetulekut, märkis 88% vastajatest, et nende majanduslik toimetulek on vähemalt rahuldav. Sealhulgas 32% hindas toimetulekut heaks.
Uuring viidi läbi 6.-15. märtsil ja selles osales 15 687 Prisma klienti.
Prisma Peremarket AS tegutseb Eestis alates 2000. aastast. Ketil on üle Eesti 14 kauplust, mis pakuvad koos tugiüksusega tööd ligi 900 inimesele.