Latitude59 konverentsil läks kolme idu vahel jagamisele 1,25 miljonit eurot
Eesti startup- ja tehnoloogiavaldkonna lipulaeva, konverentsi Latitude59 pitching-konkursi võit läks seekord jagamisele kolme iduettevõtte vahel - Flowstep teenis suurima, 600 000 euro suuruse investeeringu, Cino viis kaasa 500 000 ja ÄIO Tech 150 000 eurot.
Kokku panid Tera Ventures ja Eesti Äriinglite Võrgustik EstBAN välja 1,25 miljoni euro suuruse investeeringu, mis on põhjamaades ja baltikumis seni suurim omataoline.
Üheteistkümnendat korda toimunud idukonverentsi, mida väisas 3000 inimest, läbiv teema oli „Be Bold“ ehk ole julge. Latitude59 traditsioonilisele startup-konkursile esitas avalduse pea 400 iduettevõtet kokku 61 riigist. Konkursile olid oodatud nii varases staadiumis kui ka juba küpsemad tehnoloogiaettevõtted.
EstBANi juhtinvestor Martin Goroško sõnul olid eri staadiumis ettevõtjate ideed võrdselt head. „Kuna sel korral panime investeeringu kokku riskikapitalifondiga, valisime esikümnesse teadlikult nii juba tugeva käibega kui ka tooremad ettevõtted, sest siht oli tuvastada praegusel väljakutsete rohkel ajal eriti edasiviivaid lahendusi. Nii jäigi sõelale kolmik, kellest kaks on turul juba tugevad ning üks on turule sisenemas“ ilmestas Goroško.
Tera Ventures partneri Andrus Oksa sõnul iseloomustab seekordset konkurssi tugev kandideerinute tase ja ambitsioon. „Latitude59 on eluküps tehnoloogiakonverents, seda näitab selgelt pitchingule kandideerinute profiil - end juba turul tõestanud ja raha kaasanuid idusid oli rohkelt. Nii et valik ei olnud kergete killast,“ sõnas Oks.
Idumaailmas ei ole kuigi tavapärane, et äriinglid ja VCd ühise sündikaadi välja panevad. „See on tõepoolest eriline juhtum. Lisaks on imetlusväärne, et EstBAN ja Tera VC protsessis investeeringu mahtu suurendasid - esialgsest kavandatud kuni miljonist eurost sai 1,25 miljonit. Nii et lisaks seni suurimale kandideerinute arvule ja riikide esindatusele on selle-aastane konkurss olnud meie jaoks mitmes mõttes rekordeid murdnud,“ rõõmustas Latitude59 Startup-suhete juht Triin Ilves.
Seekordne Latitude59 oli taas välja müüdud - 3000 piletit müüdi läbi juba nädala alguses. Esindatud oli enam kui 800 iduettevõtet, üle 600 investori ning üle 120 esineja. Eesti kõige rahvusvahelisemat valdkonnasündmust väisas muuhulgas üle 80 ajakirjaniku, mis on seni suurim hulk ja näitab väliusmaailma tõusvat huvi Eesti vastu.