Nn klassikalistes maapealsetes kasiinodes aitavad mängijaid profileerida kliendikaardid, mille omamine on kohati lausa rangelt soovituslik. Tänu sellele näeb kasiino, milliseid mänge keegi mängib, mis tasemel panustatakse, milline on mänguline tulem ning kui sageli klient kasiinos käib. Vastavalt mängu käibele liigitatakse kliendid erinevatesse kategooriatesse, näiteks pronks-, hõbe- või kuldklientideks. Mida kõrgemal tasemel mängija asub, seda rohkem soodustusi talle kehtib.

Paraku on kliendikaartide võimalused üsna piiratud. Soodustuste valik on kitsas (piirdudes näiteks mängupunktide vahetamisega rahaks või tasuta jookidega kasiino baaris), lisaks ei pruugi kõik mängijad alati ka kliendikaarti kasutada. Seevastu internetikasiinode võimalused mängijate profileerimiseks ning nende hilisemaks premeerimiseks on kordades suuremad. Neile on täpselt teada kõikide oma klientide mänguharjumused, mis võimaldab teha personaalseid pakkumisi. Samuti suudab iga kasiino hõlpsalt tuvastada ka kliente, kellest talle kasu ei ole.

Klientide ootused on erinevad

Kaugeltki kõik (isegi võrdse käibega) kasiino kliendid ei ole sarnased. Mõnele meeldivad näiteks tasuta joogid, teised ei tarbi aga üldse alkoholi. On kliente, keda ahvatlevad tasuta spinnid, teisi jälle rahalised kasiinoboonused. Kolmandatele on tähtis cashback, neljandad aga janunevad hoopis personaalse teeninduse ning eksklusiivsete eripakkumiste või kingituste järele. Päris selliseid kliente, keda miski peale mängimise ei huvita, on väga vähe. Iga klient vajab hoolivust ning ka kõige kõrgemaid panuseid armastavad mängijad ei ütle ära mõnest toredast kingitusest.

See näitab, et kõikide klientide premeerimine ühe skeemi alusel ei pruugi olla kasulik. Pole ju näiteks mõtet kingida kümnesendiseid tasuta spinne kliendile, kes mängib tavapäraselt kümneeuroste panustega. Või pakkuda mänguautomaatide cashback'i inimesele, kes armastab hoopis ruletti ja Blackjacki. Lisaks pole kõik kliendid kaugeltki võrdse kaaluga, sest mõni VIP-klient võib olla kasiinole kasulikum kui sadakond tavaklienti. Kuna ühe VIP-kliendi kaotamine (eriti konkureerivale kasiinole) on seetõttu märksa suurema mõjuga kui mõnest tavakliendist ilma jäämine, pööratakse talle ka kõrgendatud tähelepanu.

Nii võib juba aastaid märgata, et paljud Eesti kasiinod on vähendanud üldiste kampaaniate (need kasiino boonused, mida pakutakse kõikidele klientidele) arvu miinimumi. Asemele on tulnud personaalsed pakkumised, mida tehakse eraldi vaid valitud klientidele. Pea eranditult saab neid aktiveerida ainult see klient, kellele pakkumine on tehtud, ning ammune boonuskoodide süsteem on vajunud aegade hämarusse. Personaalne turundus on osutunud edukaks ning kõik seda praktiseerivad Eesti kasiinod on tulemustega rahul. Põhjus on lihtne – kui kasiino tunneb igat oma klienti ning teab täpselt, millist tüüpi boonused teda huvitavad, siis saab kliendi ootusi ennetada, teda kinnistada ning head kliendisuhet võimalikult pikalt jätkata.

„Äratamist“ vajavad kasiinokliendid

Kõigest hoolimata võib ka alati õigesti käituv kasiino kliendist ühel hetkel ilma jääda. Eestis tegutseb üle 50 legaalse internetikasiino ning nad kõik töötavad selle nimel, et väärt kliente konkurentidelt üle lüüa. Kasiinokliendid on kindlasti ka keskmisest kapriissemad. Halvemal juhul võidakse mängimine sootuks lõpetada, näiteks pärast suuremaid kaotusi või pikaajalise mängusõltuvuse tõttu. Viimasel juhul saab klient oma mängimisele võrdlemisi hõlpsalt kuni kolmeaastase piirangu panna.

Sõltumata mängimise lõpetamise põhjusest ei katke kliendisuhe täielikult. Piirangu kehtimise ajal ei tohi kasiino (nii maapealne kui ka internetikasiino) küll klienti isegi uksest sisse lasta, kuid nendega, kes kadusid teistel põhjustel, pole suhtlemine keelatud. Selleks et neid tagasi mängima meelitada, võetakse ette kliendi varasem profiil ning tehakse talle reeglina üks-kaks väga head pakkumist. „Äratamiseks“ võib sobida mõni erakordselt hea boonus, tasuta spinnid või mõnel juhul koguni tasuta krediit. Selles vallas on suuremad Eesti kasiinod olnud väga edukad – kõigil neil on õnnestunud nii mõnigi väärt klient tagasi saada ning eelnevalt katkenud kliendisuhet jätkata.

Targad mängijad pole kasiinos teretulnud

Lõpetuseks teeme juttu ka klientidest, keda kasiinod pigem väldiksid. Kuigi sageli kiputakse arvama, et iga klient, kes kasiino uksest sisse astub või internetikasiinos konto avab, on kasiinole kasulik, pole see reaalsuses sugugi alati nii. On ka väike seltskond n-ö „halbu mängijad“, kelle eesmärk pole meelelahutus, vaid raha teenimine. Loomulikult on kõikidesse kasiinomängudesse programmeeritud sisse nn „maja eelis“ ehk mängukorraldaja võiduvõimalus on mängija omast alati kübeme võrra suurem. Samuti puudub enamikus kasiinomängudes oskusfaktor (erinevalt spordiennustusest ning iseäranis pokkerist) ning mängu tulemuse määrab täielikult juhus. Sellest hoolimata leidub ikkagi üksikuid inimesi, kes suudavad kaalukausi enda kasuks pöörata.

Enamasti kasutatakse selleks just kasiinoboonuste abi. Pakkumisi välja nuputades üritavad kasiinotöötajad küll hoolikalt jälgida, et mängijatel puuduks võimalus matemaatilise eelise saavutamiseks. Mõnikord jääb aga neilgi midagi kahe silma vahele ning nutikamad kasiinokliendid on varmad seda ära kasutama. Seda tüüpi klientide seas leidub nii matemaatikuid kui ka regulaarseid mängijaid, keda varem peeti headeks klientideks.

Loomulikult on sellised kunded kasiinole pinnuks silmas ning neid üritatakse vältida. Nende tuvastamiseks on jällegi vajalik klientide profileerimine varasema käitumise põhjal. Näiteks jäävad silma kliendid, kes mängivad ainult boonuste olemasolul. Kui maapealsed kasiinod võivad teatud klientide teenindamisest üldse keelduda, siis online-kasiinod lähenevad asjale märksa pragmaatilisemalt. Pigem loobutakse boonuste andmisest, kuid niisama edasi mängimist ei keelata. Nii kaotavad „matemaatikud“ ise vastava kasiino vastu huvi ning siirduvad mujale. Lisaks säilib ka võimalus, et mõnest endisest „targast kliendist“ saab ajapikku „hea klient“, kes naudib mängimist ka ilma boonusteta.

Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!

Jaga
Kommentaarid