„Meil on ikka kõike juhtunud – võõrustanud printsessi, sumbanud päev enne sündmuskohal üleujutatud fuajees, palganud vihmapeataja, ajanud kohalikes ehituspoodides taga viimaseid ventilaatoreid …,“ alustab Kadi põnevusega oma tööpäevade kirjeldamisega.

Laura avab ukse ja juhatab mind laia naeratusega Mindvalley Tallinna kontorisse – siinsed kõrged laed annavad mõtteruumi, silm puhkab perspektiivil, sest välisseinaks on vaade vanalinnast mereni ning juba uksel märkan riiulis Aladdini lampi. Maagiline. Siin siis tehaksegi neid maailmakuulsaid sündmusi. Kadi pakub mängleva kergusega teed ja ma istun suurele helelillale diivanile otse akende lähedal. Pigem on siin tunne nagu kellegi hubases ja suures elutoas, mitte kontoris.

Laura justkui loeb mu mõtteid ja ütleb: „Jah, me tahtsime luua koostöötamise ruumi, aga võimaldada ka puhkust ja hubasemaid nurgakesi. Meil saab mediteerida ja raamatuid lugeda, samas on tagapool igaühele töölaud.“

Need kaunid Eesti naised on maailmas hinnatud pidude, konverentside ja kogukonnasündmuste taga. Laura ja Kadi on mõlemad Mindvalley's töötanud pea dekaadi, Laura on Mindvalley rahvusvaheliste sündmuste juht ning Kadi veab Mindvalley suveülikooli projekti. Mindvalley fotosid vaadates figureerivad nad seal sageli ja vaataja ei aimagi, et need piltilusad neiud pole osalejad ega esinejad, vaid kogu sündmuse arhitektid.

Mai alguses saabusid nad Kolumbiast, kus korraldasid Mindvalley kogukonnasündmust A-Fest. Et anda aimu nende korraldatavate sündmuste suurusest, siis ainuüksi Mindvalley suveülikoolis osaleb iga aasta enam kui tuhat inimest. Võiks arvata, et see suur vastutus asukohtade, sündmuste ja inimeste heaolu eest teeb töö keeruliseks, kuid Kadi ja Laura räägivad oma tööst naeratades ja mängleva kergusega.

Kuidas näeb välja nii suurte sündmuse korraldamine? Milliseid on need detailid, millega te vaeva näete, aga mis külastaja jaoks on justkui iseenesest mõistetavad?

Laura: Me valmistame Mindvalley suveülikooli ette peaaegu terve aasta, aktiivsemad ettevalmistused toimuvad 6-7 kuud enne sündmuse algust. Kultuurikatlas on meil kokku seitse lava ja nende lavade täitmine ning programmi ettevalmistamine on väga põhjalik riikide ülene koostöö. Siin on vaja logistilisi teadmisi, tehnilist taipu, läbirääkimiste oskust, külma närvi ja palju muud, et inimene saalis olles isegi ei mõtleks, et selle taga on palju magamata öid ja sada erinevat lüli, mis tuli terviku loomiseks kokku panna.

Kadi: Ka laste programmi ettevalmistus on meile heas mõttes väljakutse, sest peame alati silmas pidama, et neil oleks põnev, aga et nad ka õpiksid. Kuna nende vanemad võtavad osa põhiprogrammist, siis on oluline, et laste tegevused oleksid nii paeluvad, et vanemate tüütamine ei tuleks meeldegi (naerab). Nii saavad kõik õppeprogrammist maksimaalselt kasu. Samas on lapsed muidugi alati oodatud vabalt liikuma ja osati kaasavadki vanemad neid põhiprogrammi esinemisi kuulama.

Eks selline sündmuste loomine, mis sobib kogu perele, aga on ka igaühele eraldi vaimustav kogemus, eeldab ilmselt teatavat kogemust. Mis tagasiside teil lastelt ja vanematelt on tulnud?

Laura: See on meie töö kõige parem osa! Meil on nii, et noored ja lapsevanemad haaratakse ühte Whatsupi vestlusesse, kuna ikka on jooksvalt vaja midagi arutada ja tuleb ideid kõrvalsündmusteks. Näiteks eelmine aasta käidi koos ujumas, jalgratastega sõitmas, peeti piknikku, käidi ronimas … Seal grupis saab siis öelda, kes osaleb või annavad vanemad teada, kui nende laps tuleb hiljem … Ja seal jagatakse ka oma muljeid. Huh, ma lugesin neid eelmine aasta ja süda läks nii soojaks. Kui teismelised ise kirjutavad, et see või teine esineja andis julgust, inspiratsiooni, et tal tekkis grupis kuuluvustunne, ta leidis sõpru ja tahaks kindlasti tagasi tulla … See on parim, mida korraldaja sooviks lugeda!

Kadi: Siia tullakse ikkagi kuni kolmeks nädalaks kõiksugu erinevatest maailmajagudest, nii et mõistagi hoolitseme ka meelelahutamise eest. Igal nädalal toimub kaks õhtust sündmust, mis on täitsa eraldi ettevalmistus põhiprogrammist. Eestis ei ole tavaks korraldada lastesõbralikke pidusid, aga meil on nende jaoks suisa eraldi programm. Inimesed väga hindavad seda võimalust. Ja jällegi, soovitame alati lapsed kaasa haarata kogukonnasündmustele, et perena kõike koos kogeda.

Mai alguses saabusite Kolumbiast A-Festilt, olite selle korraldamise taga. Juuli algusest algab juba järgmine suur sündmus Mindvalley suveülikool, kus osaleb üle tuhande osaleja 80st riigist. Rääkige, mida see endast kujutab ja miks tulevad inimesed siia nädalateks ettekandeid vaatama?

Kadi: Mindvalley suveülikool on 3-nädalane enesearengu haridusprogramm, mis toob sel aastal Eestisse ligikaudu 1500 inimest. Oleme seda teinud aastaid ning huvi aina kasvab. Kogu projekti mõte on pakkuda alternatiivset haridusprogrammi läbi maailma parimate oma-ala ekspertide, mida meie tavapärane haridussüsteem paraku veel ei paku.

Et elada täisväärtuslikku elu on tänapäevased teadmised väga olulised, olgu selleks iseenda ja oma aja juhtimine, emotsioonid, jätkusuutlikuma äri ehitamine kui ka see, kuidas me liigume ja toitume. Pealtnäha lihtsad ja loogilised teemad, kuid tavakooli need teadmised täna veel ei mahu, vähemalt mitte vajalikul tasemel ning selleks olemegi kokku pannud põhjaliku programmi, kus igaüks leiab enda jaoks midagi, mis aitab tal oma elukvaliteeti tõsta.

Laura: Meil on programm 3-5-aastastele mudilastele, lastele vanuses 6-12 ning 13-17-aastastele teismelistele. Mulle endale aga sümpatiseerib väga tasuta noortepäev, kus saavad osaleda kõik, kes tasulisele sündmusele millegipärast ei pääsenud. See on suunatud just kohalikele noortele vanuses 16-23 ja toimub 22. juulil samuti Kultuurikatlas. Üles astuvad näiteks lauljad Sissi ja Kerli, tunnustatud Eesti idufirma Testlio looja Kristel Kruustük ja rahvusvaheliselt tuntud esinejad nagu inspiratsioonikõneleja Marie Diamond, eestlasest näitleja Johann Urb ja tema kaasa Rachel Pringle ning paljud teised.

Kadi: Meie välismaalastest klientide jaoks on Tallinn väga atraktiivne sihtkoht, kuhu nad muidu ei pruugi sattuda. Need, kes on siin varem käinud, hindavad Tallinna kompaktsust ja seda, et meil on kõik käe-jala ulatuses. Seda kinnitab ka fakt, et väga suur hulk inimesi tuleb siia ikka ja jälle Mindvalley suveülikooli ajaks tagasi. Ka eestlased on meid märganud ja kohalikke osaleb sündmustel aina enam, hinnatakse sisu ja võimalust luua huvitavaid ja kasulikke rahvusvahelisi kontakte.

Mitu inimest teil tiimis on, et nii suur sündmus õnnestuks?

Põhituumikus on kümmekond inimest, kes valmistavad sündmust aasta jagu ette. Meie vabatahtlike võrgustik on aga 150 inimest nii Eestist kui välismaalt. Tööde korraldamine ja inimeste ühendamine tiimina on samuti meie jagu Kadiga.

Olete Mindvalley suveülikooli korraldanud mitu aastat, sealhulgas katsetanud ka teistsuguste asukohtadega nagu Horvaatia ja Barcelona. Rääkige mõni fopaa, millega olete nende aastate jooksul hakkama saanud?

Laura: Kui me 2017. aastal alustasime Mindvalley suveülikooli ideega, siis tegime selle Barcelonas. Meil oli väga suurejooneline idee, aga teostus lonkas kahte jalga, kui enda vastu päris aus olla (naerab). Meie ettevõtmisest valmis ka dokkfilm „Barcelona Experiment“, sest 300 inimest kuu aega võõras linnas koos oli väga kreisi ettevõtmine, me polnud varem midagi sellist korraldanud. Rentisime koostöötamise keskuse kaks korrust ja programmi nii suurtele kui väikestele panime enam-vähem kokku jooksvalt kohapeal. Mitmed esinejad ja ka Mindvalley liikmed tulid meile appi ning lõpuks sai sellest väga äge asi ning oleme neile siiani tänulikud. Kadi räägib lähemalt, mis Horvaatias juhtus (vaatab suure naeratusega Kadi poole). Neist kogemustest tekkis suurem pilt, kui hakkasime sama asja Tallinnasse planeerima, oli meil juba korralik strateegia paigas.

Kadi: Katsetasime ühel aastal ka Horvaatias, kus rentisime sündmuseks imeilusa Estonia rahvusooperi sarnase teatrihoone. Kohapeal selgus, et seal toimusid samal ajal kinoseansid filmifestivali raames, millest keegi meid eelnevalt ei informeerinud. Pidime kohapeal kogu oma programmi ringi tegema. Lisaks oli sel suvel Horvaatias kuumalaine ja enamik ventilaatoreid ning jahutussüsteeme juba välja müüdud. Käisin sõna otseses mõttes ehituspoode läbi ja ostsin kokku, mis veel alles oli. Vahel on sündmuste korraldaja elu kõike muud kui glamuur, mis pildile ja videole jõuab. Me teeme taustal palju musta tööd, et osalejatel oleks maksimaalselt hea olla ning see mulle tegelikult väga meeldib selle ameti puhul. Mitte ükski sündmus ei ole kunagi teisega sarnane. Rutiini meie töös päris kindlasti ei teki.

Laura: Ilmateade on ka alati midagi sellist, mis hoiab meid tihtipeale pinges, sest kui on arvestatud välisündmusega, aga õues on paduvihm, siis tuleb asjad kiirelt ümber mängida.

Jagage mõni humoorikas seik sündmusi korraldades, mis jääb teile endale eluks ajaks meelde ja millele muiates tagasi vaatate?

Laura: Oleme sündmusi korraldanud pea kahekümnes riigis, seega on lugusid ilmselt raamatu jagu. Alles hiljuti lõppes meil A-Fest Kolumbias, kus oli äsja alanud vihmahooaja esimene sadu. Mõned päevad enne A-Festi oli hotelli fuajee üle ujutatud ning meil puudus hea varuplaan. Samas jäi lootus, et see läheb järgmiseks päevaks üle, kuid garantiid ei anna ilma puhul paraku keegi. Õnneks oli meie sündmuse ajal päike ja soe ilm.

Kadi: Teiste riikide puhul tuleb arvestada, et kultuurid on väga erinevad. Mõnes kultuuriruumis ongi normaalne, et kirjale vastatakse kahe nädala pärast. Teises kultuuriruumis aga peab teadma, et „yes, ma'am“ ei pruugi üldse mitte jaatavat vastust tähendada, vaid nad lihtsalt kardavad „ei“ öelda.

Laura: Näiteks pidime Balil palkama kohaliku „vihmapeataja“ ehk rain stopperi (Balil kutsutakse neid ka tukang terangideks), kes viib läbi vihma tõrjuva tseremoonia. Raamatupidajale oli väga keeruline seletada, mida see 500-eurone „rain-stopper“ arve endast kujutab. Austame alati kohalikke traditsioone ja püüame neid järgida nii palju kui võimalik. Antud juhul me küll saime lõpupeo ajal vihma kaela, kuid samas eelmised päevad oli kuiv. Võta siis kinni, kas sellest oli kasu või mitte (naerab).

Kadi: Ma tahaks välja tuua, et Eestis on ikka väga lihtne sündmusi korraldada just seetõttu, et kokkulepetest peetakse valdavalt kinni, kirjadele vastatakse normaalse aja jooksul ja ei teki ootamatuid kultuurilisi erinevusi. Sündmuste korraldamise puhul peab märkama väikseid detaile, aga tajuma väga suurt pilti. See teebki meie ameti ühelt poolt väljakutsuvaks, samas äärmiselt huvitavaks.

Mindvalley seisab selle eest, et inimestel oleks võimalik tegeleda enesearenguga asukohast sõltumatult ning teie ridades on terve hulk väga nimekaid tegijad. Kuidas te ise Mindvalley's oma vaimse tervise eest hoolt kannate, nii kontoris kui ka väljapool tööd?

Kadi: Mis siin salata, meil on väga suur eelis – platvorm on meil olemas, kus on saadaval kõik tööriistad, et ennast juhtida, maandada ja inspireerida. Ja meie oma inimesed tõepoolest kasutavad neid programme. Juhid tuletavad oma tiimile ka aeg-ajalt meelde, et enda eest tuleb hoolt kanda. Mulle tundub, et Mindvalley's töötavadki inimesed, kes on üldiselt sportlikumad, toituvad tervislikumalt ja panevad rõhku oma vaimsele tervisele. Meil on ka oma fitness- ja toitumisprogrammid ning kõik töötajad saavad käia endale sobival ajal trennis, kui ollakse tööasjadega joone peal.

Laura: Kontoris on näiteks meditatsioonituba, kus on joogamatid ja saab end veidi sirutada. Ja meil on raamatukogu, kuhu võib tellida endale meelepäraseid ja vajalikke raamatuid. Paljud meie töötajatest õpivad ise coach'ideks ning aeg-ajalt teeme kontoris koos joogat või zumbat. Kusjuures, meie büroojuht on ka toitumisnõustaja, kes teeb aeg-ajalt tervislikke smuutisid ja see meeldib muidugi kõigile.

Saite eelmisel aasta Aasta Konverentsitiitli auhinna, palju õnne! Millistele kriteeriumitele peab üks sündmus vastama, et selline auhind saada?

Laura: Ma usun, et seal arvestati sündmuse unikaalset ülesehitust – 3-nädalane täispikk programm koos lisategevustega, igasugusele vanuseastmele. Samuti, et tõime Eestisse väga suure hulga välismaalasi. See ei ole lihtsalt sündmus, vaid loome kvaliteetset sisu, millel on inimestele positiivne mõju ning tekib selline mõnus ühtekuuluvustunne. See paistab ka väljapoole ning usun, et see ka žüriid kõnetas.

Üha enam tõstab pead jätkusuutlikkus ja keskkonnasõbralikud sündmused. Kuidas te sellesse suhtute ja milliseid tegevusi teete, et sündmustel oleks võimalikult väike jalajälg?

Kadi: Tallinnas on meil regulatsioon, mis keelab ühekordsete nõude kasutamise ja see on väga tervitatav. Meie partneriks on Ringo, kes aitab taaskasutatud nõudega. Palume osalejatel kaasa võtta ka oma veepudeli, mida saab kohapeal täita. Julgustame kasutama ühistransporti ning sündmus ise toimub Kultuurikatlas, mis sai hiljuti rahvusvaheliselt tuntud ökomärgise Green Key. Püüame toota võimalikult vähe materjale, kui otsustame midagi toota, teeme seda keskkonnasõbralikult ning taaskasutame nii palju kui saame. Partnereid valides eelistame pigem neid, kes on samuti jätkusuutliku maailmavaatega kursis.

Keda te Mindvalley suveülikooli ootate?

Teretulnud on kõik, kes on huvitatud enda arendamisest. Ootame ka pereinimesi, kes tahavad koos lastega sellisest suurest kogemusest osa saada. See on ainulaadne võimalus näha oma kodus mujal maailmas kõrgelt hinnatud esinejaid ning luua rahvusvahelisi kontakte. Muide, eestlastele on meil pilet 30% soodsam! (Soodustust saab kasutada sisestades Mindvalley suveülikooli piletite ostmise leheküljel promokood MVU2023Estonia).

Ja mõistagi ootame ka noori, kellele oleme korraldanud ka tasuta Noortepäeva, mis toimub 22.juulil!

Jaga
Kommentaarid