Rootsi rõivakett Hennes & Mauritz (H&M) teatas täna, et viimase kolme kuu müük oli samal tasemel ning selle põhjus oli jahe kevad. Kui muidu tormatakse kevadel soojade ilmadega uusi rõivaid ostma, siis sel aastal kanti ka veel mais soojemaid riideid ning klientidel polnud otsest vajadust näiteks suveriiete järele.

Samas on H&M teises kvartalis teeninud juba 57,62 miljardit Rootsi krooni (üle viie miljardi eurot), mis näitab, et esimest korda pärast pandeemia algust on H&M-i jaemüük peaaegu et taastunud.

Jeffriesi investeerimispanga analüütikud James Grzinic ja Frederick Wild ütlesid, et H&Mi näitajad olid „kardetust veidi paremad“, kuid rivaalide omast siiski halvemad, osaliselt just seetõttu, et poed asuvad suuremas osas Põhja-Euroopas, kus mai oli külm.

Bloombergi enda analüütik Charles Allen hindas, et aprillis ja mais langes H&Mi jaemüük umbes 2 protsenti, mis viitab sellele, et uued kollektsioonid ei tekita klientides soovi neid osta, samas kui konkurentidel läheb selles vallas paremini.

H&Mi suurim konkurent, samuti Rootsi jaekett Zara teatas eelmisel nädalal, et aasta algusest saadik on nende tulud kasvanud 15 protsenti.

Paljud rõivaketid sattusid raskustesse koroonapandeemia alguses, kui kaubanduskeskused pandi kinni ning riideid hakati ostma veebist. Nüüdseks on kliendid küll poodidesse naasnud, kuid mõtlevad kõrgete energiahindade ja inflatsiooni tõttu oma oste põhjalikumalt läbi.