„Reisirongiliikluses iseloomustab 2022. aastat reisijate arvu ja piletitulude kiire kasv, aga ka drastiliselt suurenenud energiakulud,“ ütles Elroni juhatuse esimees Lauri Betlem. „Rongide kulud elektrienergiale kasvasid aastaga 74% ja diislikütusele 50%.“

Betlemi sõnul soovib Elron aastatel 2024-2027 lisanduvate uute, energiatõhusamate ja keskkonnasõbralikumate rongide toel vähendada ühe reisija vedamise kohta tehtavaid kulusid. „Koos reisijate arvu edasise kasvatamisega aitab see tõsta Elroni tegevuse tõhusust ja vähendada riigi toetuse osakaalu ettevõtte ärituludes,“ lisas ta.

Elroni rongid läbisid mullu ligi 6 miljonit kilomeetrit ja nende tehniline töökindlus ulatus keskmiselt 99,8%-ni. Rongid püsisid sõidugraafikus keskmiselt 98,9%-l sõitudest, hilinemised olid peamiselt seotud raudtee remontidega.

Elroni rongiparki kuulub 20 diiselrongi ja 18 elektrirongi. 2022. aastal teenindas Elron reisijaid kokku 16 liinil – elektrirongidega kuuel liinil ja diiselrongidega kümnel liinil. Alates 2024. aasta lõpust hakkavad tulema liinile uued Škoda rongid ja 2027. aastaks kasvab Elroni rongipark 54 rongini.

2022. aasta lõpu seisuga töötas Elronis kokku 318 inimest, kellest 109 olid vedurijuhid, 94 klienditeenindajad ja 115 tehnikud, puhastusteenindajad ning administratiivtöötajad. Keskmine tööstaaž Elronis on 8,6 aastat. Kõige pikema tööstaažiga on klienditeenindaja, kes on töötanud Elronis ja tema eelkäijates kokku 54 aastat.