Transpordiameti esitatud andmete kohaselt on suurim töösõidukite osakaal registreeritud Lamborghinide hulgas, väikseim töösõidukite osakaal on Maseratidel. Kokku oli juuni lõpu seisuga luksussõidukeid registris 580, millest väidetavalt töösõite tehakse 174 autoga (30 protsenti).

Maksuamet: luksusautosid saab ka tööks kasutada

Maksu- ja tolliameti (MTA) maksuauditi osakonna juhtiv maksuaudiitor Madis Laas ütles ERR-ile, et ainuüksi soetatud sõiduki mark ei pruugi tähendada seda, et sõidukit ei kasutata 100-protsendiliselt töösõitudeks.

„Näitena võiks tuua äriühingud, mille tegevusala on sõiduautode rent. Sellised äriühingud tegelevadki sõidukite, sealhulgas kallite sõidukite rentimisega, ning nende puhul tavaliselt ei teki ohtu, et ettevõtte nimel olevaid sõidukeid kasutatakse erasõitudeks. Teisisõnu, luksusautode soetamine ja töösõitudeks märkimine ei ole alati tehtud maksudest kõrvale hoidumise eesmärgil, vaid ärilistel põhjustel,“ selgitas Laas.

„Kuivõrd üheski seaduses ei ole ette kirjutatud, kui kalli sõiduki äriühing oma ettevõttele võib osta, siis ainuüksi sõiduki margist tulenevalt kalleid sõidukeid soetanud äriühingud MTA-l eraldi fookuses ei ole,“ lisas Laas.

Küll aga tuleb mistahes äriühingu sõiduauto kasutamisel ka erasõitudeks tasuda erisoodustusmaksud ning sõiduki ja selle tarbeks kaupade-teenuste soetamisel on tasutud käibemaksu mahaarvamine lubatud vaid osaliselt, rõhutas MTA esindaja.

Loe pikemalt ERR-ist!