„Jätkuvalt kasvav euribor mõjutab otseselt liisinguvõtjaid, kes peavad seda aspekti nii autoliisingu teenindamisel kui ka uue auto liisingusse võtmisel silmas pidama,“ kinnitab Soodla. Järjest enam mõjutab Soodla sõnul Eesti liisinguturgu uue teemana ka automaks. „Kui praegu ringleb automaksu ümber veel palju määramatust ja vastuseta küsimusi, siis üks on kindel – automaks ei tee sõiduki omamist kindlasti odavamaks.“

Automaksu puhul pole Luminor Liisingu juhi sõnul praeguseks teada, kui palju see olemasoleva autopargi ümbervahetuste arvu mõjutama hakkab. „Puudub selgus, kas uue maksu tulekuga hakatakse sisepõlemismootoriga autosid aktiivsemalt vahetama hübriid- või täiselektriliste autode vastu. Samuti on lahtine, kui palju selline vahetus omanikule maksma võiks minna ning kuidas mõjutab automaks autoturu hindu,“ sõnab Soodla.

Teisalt tuleb arvestada ka uue auto registreerimise maksuga, mis tähendab summat, mille võrra uue auto soetamine omanikule kallimaks muutub. „Uue auto registreerimise maksul oleks liisinguturule otsene mõju – kui uue auto ost muutub kulukamaks, vähendab see tõenäoliselt liisinguturul nõudlust.“

Täiselektriliste autode müüginumbrid tõusevad

Üks väga oluline aspekt, mis auto- ja liisinguturule tugevat mõju avaldab, seisneb tehnoloogia ja autotööstuse arengus – täiselektrilised autod on järjest rohkem kanda kinnitamas ka Eestis. „Kui sel aastal müüki paisatud üheksast uhiuuest automudelist kuus on täiselektrilised, näitab see, et täiselektriliste sõidukite müük on saanud hoo sisse ning seda niisama lihtsalt enam ei peata,“ sõnab Soodla.

Nõudlust täiselektrilistele autodele jagub ning konkurents autotootjate vahel on tihe ning see muudab need ka hinnalt ajapikku kättesaadavamaks. Seda kinnitab ka statistika ehk kui eelmisel aastal moodustasid täiselektrilised autod 3,8% müüdavatest autodest, siis tänavu maikuus sündis uus rekord, mil 6,5% kõikidest müüdud autodest olid täiselektrilised.