„Ülemiste keskuse jaoks on parkla roheasfalteerimine loogiline samm, oleme juba aastaid püüelnud kestlikkuse poole,“ sõnas Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits.

Roheasfalt on asfaltbetoon, mis on toodetud kasutades mittefossiilset päritolu kütust ning kus osa bituumensideainest on asendatud taastuvast allikast pärit ligniiniga.

Ülemiste keskuse parkla on esimene koht Eestis, kus roheasfalt päriselt proovile pannakse, st suure koormusega poeparkla on hoopis midagi muud, kui senised katsetused. 700 ruutmeetri suurusele alale laotati kokku 110 tonni roheasfalti. Kui katse osutub edukaks, kaetakse aegamööda ka ülejäänud parkla just roheasfaldiga. „Spetsiaalselt roheasfaldi maha panemiseks ei hakata loomulikult vana asfalti üles võtma, seda vahetatakse järk-järgult, vajaduse järgi,“ kinnitas Pärnits.

Roheasfaldis kasutatavat ligniini toodab Eesti firma Fibenol. Senised pilootprojektide analüüsid on kinnitanud, et ligniini kasutamine asfaltsegudes ei mõjuta kuidagi negatiivselt teekatte kvaliteeti, kuid annab olulise panuse keskkonnajalajälje vähendamisele, sõnas ettevõtte arendusjuht Peep Pitk.

Roheasfalt on tema sõnul hea näide sellest, kuidas uued tehnoloogiad aitavad n-ö vanadel tööstusharudel kestlikumalt toimida. „Ligniini ja puidusuhkrute tootmine puidujääkidest ning nende kasutuselevõtt keemia- ja materjalitööstuses on üks samm naftast loobumisel,“ rõhutas ta.