Kohalikele toidutootjatele turuplatsi arendanud idufirma Membo tuli oma virtuaalpoega turule 2020. aastal. Ettevõtjate Paula Kinki ja endise Wise’i töötaja Vahur Hanseni asutatud ettevõtte ärimudeliks oli vahendada kvaliteetset kohalikku toitu ning turundada Hispaaniast otse kasvatajatelt ostetud kvaliteetseid mahevilju.

„Meie missioon on edendada kohalikku toidukultuuri, julgustada tervislikku toitumist ning garanteerida, et meie e-poest tellitud toit saabub alati tema värskeimal kujul,“ selgitas Membo 2021. aasta majandusaruandes.

„Klient saab meie e-poest kokku panna tervikliku ostukorvi, mis koosneb eri toodetest sadadelt kohalikelt tootjatelt. Seejärel agregeerib süsteem klientide individuaalsed tellimused suurteks tootjapõhisteks koondtellimusteks, edastab need õigel ajal tootjatele ning tootjad toovad tarnepäeval just nendele klientidele valmistatud kaubad meile lattu. Hommikust lõunani toimub ostukorvide komplekteerimine ning sama päeva pärastlõunal tarnime kaubad kuller-partnerite abiga klientideni,“ kirjeldatakse auandes idufirma tegevust.

Geenius palus viimase aja raskuseid kommenteerida ka Membol endal. „Kahjuks on jah viimased pool aastat meie ettevõttes väga tormilised olnud – olime sunnitud kohaliku toodangu müümise lõpetama ning kogu ärimudeli ümber kujundama,“ kommenteeris ettevõte asutaja Vahur Hansen esialgu.

Loe pikemalt Geeniusest.