Lepingu kohaselt pidi Botnica abistama Suurbritannia ettevõtet Equinor UK Ltd meretuuleparkide ehitamisel, näiteks transportides ja majutades hooldusmeeskonda ning opereerides kõikumisi kompenseeriva trepisüsteemi ja kraanaga.

Delfile saabunud vihje põhjal on Botnica ankrus olnud aga juba pikemat aega. Nimelt selgus, et Botnica kraana ei sobinud Equinorile. „Meeskond on enamus ajast jaanipäevast saadik niisama ankrus või Aberdeeni sadamas oodanud uue projekti algust,“ rääkis anonüümse vihje saatnu.

Plaanitud töö jäi lühemaks

Tallinna Sadama juhatuse liige ja kommertsjuht Margus Vihman ütleb, et koostöö Equinoriga ei kukkunud läbi. „Laev tegi (alates 13. juunist – toim) tööd üheksa päeva, ent seejärel otsustas tellija, et laeva kraana ei ole töö jaoks siiski piisavalt efektiivne,“ sõnab ta. Seetõttu jäi plaanitud 40-päevane prahtimine lühemaks.

Vihman lisab, et mehed on laeval tööl töögraafiku järgi. „Praegu tehakse Botnical ettevalmistusi järgmiseks kavandatavaks off-shore tööks Põhjamere regioonis, mis panustab varasemate aastatega võrreldava suvetöö tulubaasi tagamisse,“ kinnitab ettevõtte esindaja.

Septembris sõidab Botnica Kanadasse, et aidata Põhja-Kanada arktilistes vetes kaubalaevu sadamast avamerele sõitmisel. 20. detsembrist kuni 20. aprillini murrab Botnica jääd Eesti rannikuvetes.