„Viimase paari nädala jooksul on minult korduvalt uuritud, et kas Bolt siis tellis automaksu? Mõistlik on see asi lõplikult selgeks teha.“ seisab Villigu Facebooki lehel.

Martin Villigu sõnul toetati vend Markusega, teise Bolti asutajaga erakondi liberaalsest maailmavaatest lähtuvalt ja selles on alati läbipaistvad oldud ning kavandatavast automaksust kuuldi esimest korda ajakirjanduse vahendusel, „nii nagu ilmselt ka teised kodanikud ja ettevõtted, keda automaks mõjutama hakkab“, kirjutab Bolti asutaja. „Ka kaalumisel olevatest versioonidest lugesime esimest korda eelmisel nädalal ajalehest,“ kirjutas Villig.

Viimane tõdeb postituses, et ettevõte toetab üldist automaksu ideed, kuid autode vastu ei olda, kuna paljudes Eesti peredes ja eriti maapiirkonnas on auto ainuvõimalik viis liikuma pääsemiseks. „Küll aga leian, et näiteks Tallinnas ja Tartus on juba täna olemas erinevaid alternatiive isiklikule sõiduautole, mille proovimist saaks alustada samm-sammult mõned päeval nädalas,“ märkis Villig.

Samas näeb Bolti asutaja, et maksu kehtestamine ei peaks olema ainus meede inimeste liikumisharjumuste muutmiseks. „Püsivate muutuste saavutamiseks peaks meie linnades paranema ühistranspordi- ja jalgrattateede võrgustik ning vajalikud teenused nagu koolid-lasteaiad, huviringid jt peaksid olema kättesaadavad ka kodu lähedal,“ märkis ta. Lisaks leiab Villig, et liikuvuse ning asumite parema planeerimise teemal oleks vaja sisukamat debatti nii kohalikul kui riigitasandil.

Arvuta automaksu võimalikke suurusi oma auto kohta värskes Ekspressi kalkulaatoris.