Alkoholivabade jookide müük on tõusmas, olles näiteks Saku Õlletehase selle aasta esimese 7 kuu andmetel kasvanud 13 protsendi võrra. Samal ajal on alkohoolsete toodete müük langenud 4 protsendi võrra. Saksamaal on viimase 10 aasta jooksul alkoholivabade õllede müük lausa peaaegu kahekordistunud, vahendab rahvusvahelise õllepäeva raames Euractiv.
Toodang kasvas viimase kümnendiga 97 protsenti, jõudes 2022. aastal välja 474 miljoni liitrini, mis jääb endiselt suurelt alla Saksamaa pruulikodade iga-aastasest alkoholisisaldusega õlle kogusest, mis ulatub miljardite liitriteni. Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms ütles, et kogu tehase poolt Eesti turule müüdud alkoholivabade jookide – kuhu kuuluvad nii õlu, siider kui ka long drink – müügimaht oli 2022. aastal 1,5 miljonit liitrit.
A. Le Coqi puhul on alkoholivabade õllede müük tugevalt seotud päikseliste päevade ja kuuma suveilmaga. Mulluse juuniga võrreldes oli tänavuse aasta juunikuus A. Le Coqi alkovabade õllede müük 14 protsenti kõrgem. Samas viimasel ajal küll eriti suvekuumust tunda pole olnud, mistõttu jäi õlletehase juulikuu alkoholivabade õllede müük eelmisele aastale alla.
Mõlema aasta puhul on ilmselge, et juunis tarbitakse alkoholivaba õlut rohkem kui juulis, kuna selle kuu sisse jääb ka jaanipäev. A. Le Coqi turundusdirektor Katrin Verniku sõnul on märgatud, et jaanipäeva nädalaga seoses tarbivad inimesed aina rohkem alkoholivabu tooteid, kas siis autojuhtimise või aktiivse elustiili tõttu.
Ka Saku Õlletehasel kasvab suvekuudel alkoholivabade õllede osakaal kogumüügis, ulatudes aasta keskmisest 5 protsendist isegi 7-8 protsendini. Hetkeseisuga on Saku portfellis 19 alkoholivaba toodet, millest kõige populaarsemad on nende tuntuimate brändide alkovabad alternatiivid, näiteks alkoholivabad Saku Originaal ja Rock õlled ning Somersby siidrid.
Käesoleva aasta esimesel poolel müüsid aga õllemeka Saksamaa õlletehased 4,2 miljardit liitrit õlu ning ainuüksi see kogus, kui sissetoodud õlu välja arvata, võrdub ligikaudu 41 liitri tarbimisega ühe sakslase kohta aasta esimese kuue kuu jooksul. Pikema aja jooksul on saksa pruulikodade müük kergel allakäiguteel - võrreldes kümne aasta taguse ajaga, on selle poolaasta müük rohkem kui 12 protsenti kahanenud.