Andekas argentiinlane astus 2005. aastal esimesi samme Barcelona esimeeskonnas püsimise suunas, olles viis aastat tagasi saabunud oma kodumaalt Katalooniasse. Nendel vahepealsetel FC Barcelona noorteakadeemia La Masia arendusaastatel kandis esilekerkiv jalgpallur Nike'i kaubamärgiga spordirõivaid.

Kui ta Barcelona noorteakadeemias head taset näitas, sai peagi selgeks, et klubil on midagi erilist. Messi edusammud 2003.-2004. aasta kampaania ajal olid nii silmatorkavad, et ainuüksi selle hooaja jooksul läbis ta neli noorte taset.

Tema mitteametlik debüüt kõigest 16 aasta, nelja kuu ja 23 päeva vanusena toimus 2003. aasta novembris sõbralikus kohtumises Jose Mourinho Porto meeskonnaga ning tema särav esitus oli tuleva ettekuulutaja. Kui ta treeningutel muljet avaldamist jätkas, oli selge, et nooruk teeb peagi oma läbimurde.

Loomulikult hakkas selline kiirenev areng koguma potentsiaalsete kaubanduspartnerite pilke, spordirõivahiiglane Adidas üritas oma konkurentide ees eeliseid saada. Saksa ettevõte tegi lõpuks imelapsele pakkumise saada 748 000 naela aastas.

Nike'i kaotus

Wall Street Journali andemetel kaotas Nike oma otsestele rivaalidele põhjustel, mis praegu tunduvad üsna tühised. Aruandes öeldakse, et Messi isa Jorge oli esitanud Nike'i Pürenee ja Lõuna-Ameerika tütarettevõtetele taotluse saada rohkem sportlikke rõivaid, aga seda ignoreeriti.

Väidetavalt oli Nike'i ja Messi perekonna suhe seetõttu hapuks läinud ning staar sõlmis peagi hoopis Adidasega lepingu, mis sai alguse 2006. aasta veebruaris. Umbes 18 aastat hiljem on ilmselge, et see oli Nike'i jaoks kulukas viga, sest ründajast on saanud üks äratuntavamaid nägusid spordis. Toonane kahju läks aga ettevõttele maksma vähemalt 6,1 miljardit, kirjutab The Mirror.

Tegelikult on Forbesi hinnangul megastaari kassahiti vääriline üleminek USA Major League Socceri profijalgpalliliigasse sel suvel ettevõtte aktsiahindadele otsest mõju avaldanud. Aruande kohaselt tõusid nende aktsiahinnad pärast maailmameistrivõistluste võitja osariiki kolimist vapustavalt 30 protsenti.

See on Adidase jaoks 14 kuu kõrgeim rekord, kuna tänu kogu USA-s hoogu läinud „Messi maaniale“ kasvas ettevõtte turukapital umbes 10 miljardi dollari võrra. Muidugi saab mängija ise pärast MLS-i üleminekut hästi tasustatud, kuna Adidas sõlmis temaga kasumijagamislepingu, mis põhineb kauba müügi suurenemisel pärast Messi saabumist.

Partnerlus näib mõlemale poolele üsna kenasti minevat, eriti tugev on olnud Messi nime kandvate Adidase kaubamärgiga Inter Miami särkide müük. Hämmastavalt on särgid nüüd kuni oktoobrini välja müüdud – selline on olnud nõudlus pärast Messi liitumist MLS-iga.