Megastaaride Beyoncé ja Taylor Swifti tuurid ja kassahittidest filmid „Barbie“ ja „Oppenheimer“ lisavad Bloomberg Economicsi andmetel kolmandas kvartalis USA majanduskasvule kuni 8,5 miljardit dollarit (7,9 miljardit eurot). Artistide ligi 50 USA kontserti võivad lisada sisemajanduse kogutoodangule 5,4 miljardit dollarit, samas kui mõlemad filmid kokku toovad prognooside kohaselt umbes 3,1 miljardit dollarit tarbimiskulutustelt ja rahvusvaheliselt piletimüügilt.

Kokku suurendaks see isiklikke tarbimiskulutusi ja SKP-d aastases võrdluses vastavalt 0,7 ja 0,5 protsendipunkti võrra juulist septembrini, kirjutasid majandusteadlased Anna Wong ja Eliza Winger sel nädalal. Teadlased peaaegu kahekordistasid oma prognoosi kasvukohta juulist septembrini, osaliselt tänu kulutuste suurenemisele.

Lisaks annab tarbimisele hoogu inflatsiooni vähenemine ja tööturu püsiv tugevus. See ajendas mõningaid majandusteadlasi oma majanduslanguse prognoosi edasi lükkama, teised loobusid languse prognoosist täielikult, kirjutab Bloomberg.

Filmide ja tuuride poolt antud tõuget peetakse Bloombergi poolt lühiajaliseks: Beyoncé ega Swift ei ole aasta viimasel kolmel kuul USAs laval ja „Barbenheimerit“ (Barbie+Oppenheimer - toim) peetakse harva toimuvaks fenomeniks. Veelgi enam, majandus on endiselt haavatav nõudluse vähenemise suhtes ning eluasemeturg on vähese pakkumise ja hüpoteeklaenude intressimäärade tõusu tõttu surve all.

„Suur osa sellest tugevusest tuleneb ajutistest teguritest,“ kirjutasid nad. „Need tegurid loovad illusiooni elujõulisest tarbimisest, kuigi tegelikult on see lõppemas.“

Majandusteadlased võtsid „Barbie“ ja „Oppenheimeri“ piletimüüki arvesse ainult kuni selle nädala kolmapäevani.