Delfi Ärilehe lugeja saatis mõni aeg tagasi toimetusele ekraanipildi kahe ehituspoe e-poest. Sama toode maksis Bauhofi veebipoes 13,79 eurot (püsikliendile 11,72 eurot), Depo e-poes aga 2,56 eurot.

Ekraanipildid on tehtud 18. augustil.

Küsisime Bauhofilt, kuidas käib nende hinnastamine ning kuidas saab sama toode maksta nende poes keskmiselt kümme eurot rohkem.

Bauhofi turundusdirektor Kristina Vais sõnas, et kauba hinnastamisega seonduvaid käitumisreegleid juhib konkurentsiõigus, mis sealhulgas reguleerib ka turuosaliste vahelisi suhteid. „Konkurentsiõiguse eesmärk on tagada vaba konkurentsi olemasolu ja tarbijate ning ausa konkurentsi kaitse. Eelnevast tulenevalt peab iga ettevõte oma äriotsuste tegemisel jääma sõltumatuks ja järgima konkurentsiseaduses sätestatud reegleid,“ selgitas ta.

Ta lisas, et hinnastamise põhimõtted on iga turuosalise enda äriotsus ja sellel teemal kellegi kolmandaga nõu pidamist või kokkuleppimist loetakse keelatud tegevusteks, st hinnastamise loogika või ulatus on iga ettevõtte enda äriotsus. „Sellest tulenevalt ei saa Bauhof Group AS kommenteerida teiste ettevõtete äriotsuseid ega anda selgitusi sortimendis olevate toodete hindade kujunemise detailidest,“ jättis Vals küsimustele sisuliselt vastamata.

Kaks nädalat hiljem on kõnealuse toote hind Bauhofis langenud aga konkurendi tasemeni, makstes nüüd 4,15 eurot. Vastuseta on aga jäänud nii algne küsimus kui ka lisaküsimus, miks otsustati toote hinda nüüd langetada.

Bauhofi e-pood 4. septembril.

Oled teisigi suuri hinnaerinevusi märganud? Kirjuta meile vihje@delfi.ee!