PepsiCo tooteid ei saa enam parlamendi ruumides osta, teatas Soome ringhääling Yle teisipäeval.

Otsus tehti pärast parlamendiliikme Tuomas Kettuneni kaebust. Ta palus esmaspäeval parlamendil näidata eeskuju ja lõpetada „verise Pepsi“ müügi.

Eelmisel nädalal lisati PepsiCo nende eraettevõtete nimekirja, mida Ukraina peab „sõjasponsoriteks“. Ettevõte kõll lõpetas eelmise aasta septembris Venemaal Pepsi, Mountain Dew ja 7UP-i tootmise, kuid jätkab seal oma toodete müüki.

PepsiCo neljakordistas eelmisel aastal Venemaal oma kasumit. Ettevõtte käive kasvas 16%, 1,8 miljardilt dollarilt 2,1 miljardile dollarile. Samal ajal suurenes Venemaa tegevuse osakaal kontserni käibes neljalt protsendilt viiele protsendile.

Väidetavalt on PepsiCol Venemaal 19 tehast ning umbes 20 000 töötajat. Ettevõte annab tööd ligi 40 000 põllumajandustöötajale.

PepsiCo tooteid on leitud ka Venemaa sõdurite toidupakkidest. Väidetavalt on ettevõttel Venemaal 580 vaba töökohta.

„Sõjasponsorite“ nimekirja kuuluvad veel mitmed teisedki suurettevõtted, näiteks Unilever ja Mondelez, kes teenisid eelmisel aastal Venemaal suurt kasumit. Ka Bacardi jätkab endiselt tegevust Venemaal.