„TotalEnergies programmi pääsemine on suur tunnustus Gridiole ja on ka märk sellest, et energiahiiud mõtlevad järjest aktiivsemalt, kuidas elektriautode omanikele digitaalseid lahendusi pakkuda,“ sõnas Gridio tegevjuht Konrad Hanschmidt.

Märkimisväärne on seejuures see, et Gridio on ainuke targa laadimisega tegelev ettevõte, kes 200 kandidaadi hulgast välja valiti.

Euroopa juhtivaid platvorme

Kaks aastat peale esimestele Eesti Tesla kasutajatele mõeldud targa laadimise äpi turule laskmist on Gridio tänaseks Euroopas üks juhtivaid platvorme, mis reguleerib elektriautode laadimist. Gridiol on praegu kasutajaid rohkem kui 20 riigis, millest lõviosa on Skandinaavias, Hollandis ja Saksamaal. Igapäevaselt laeb Gridio äpi küljes rohkem kui 7000 elektriautot.

Edu eraklientidega on kasvatanud huvi ka ettevõtete seas, kelle klientidel või töötajatel on elektriautod. Sellel aastal on Gridio asunud laiendama oma teenuseid äriklientidele, võimaldades neil tutvustada nutikat laadimist oma kaubamärgi all.

Aasta alguses astus Gridio olulise sammu, võimaldades Leedu suurimal elektrifirmal Ignitis pakkuda enda mobiilirakenduse sees targa laadimise teenust läbi Gridio. Möödunud nädalal alustas ettevõte koostööd Saksamaa ühe suurima elektriautode platvormiga, võimaldades autode omanikel saada CO2 krediite säästva laadimise eest.

Sääst üle 300 euro

Gridio senisele kasvule on pannud aluse ettevõtte tarkvarapõhine lahendus, mis ühendub otse elektriautode ja nende laadijatega, ilma lisariistvara vajamata. See tähendab, et lõppkasutajal kulub ainult mõni minut, et oma auto laadimine börsihinda jälgima panna. Esimesena siin regioonis lisas Gridio suvel ka võimaluse integreerida päikesepargid targa laadimisega, võimaldades odavate hindade võrku müümise asemel auto akusse rohkem enda toodetud elektrit suunata.

Aastaks 2030 prognoositakse, et Euroopa teedel on 60–80 miljonit elektriautot. Nende laadimisvõimsus kokku on võrdväärne kõikide tänaste Euroopa elektrijaamadega kokku. Juba täna on näha, et õhtustel tiputundidel kasvab elektritarbimine järsult, viies endaga üles elektrihindu – samas kui öösiti ja eriti suvepäevadel elektrihinnad nulli lähedal või isegi negatiivseks muutuvad.

See on märk, et elektriturul on vaja rohkem tarbimist tiputundidelt ära nihutada. Targa laadimise eesmärk ei ole aga ainult elektrivõrku reguleerida, vaid ka autoomanikele laadimiskulusid vähendada. Näiteks 2022. aastal säästis keskmine Gridio klient üle 300 euro.

Elektriautode revolutsioon on alles alguses

Laiendades oma teenuseid äriklientidele soovib Gridio mitte ainult avada uut turgu, vaid ka tugevdada targa laadimise panust rohepöördesse. Üle maailma järsult kasvav tuule- ja päikeseenergia toodang viib riike olukorda, kus see toodang võib jääda teatud tundidel kasutamata, millele viitavad ka negatiivsed elektrihinnad. Elektriautode laadimise nihutamine just neile tunnile parandab roheenergia kasutamist, vähendades samal ajal ka elektriautode süsiniku jalajälge.

Gridio tegevjuht Konrad Hanschmidt sõnas: „Oleme alles elektriautode revolutsiooni alguses. Ent juba täna näeme, et ettevõtted, eriti elektri ja transpordi sektorites, otsivad pingsalt just tarkvarapõhiseid lahendusi, mis aitavad laadimist sujuvalt turule integreerida. Gridio ülesanne on võimaldada seda nii, et ka autoomanikud sellest võidaksid.“