Kes võitsid? Esimest korda anti välja auhinnad julgeimatele brändidele Baltikumis
22. septembril 2023 kuulutati Tallinnas auhinnatseremoonial Baltic Brand Awards välja kõige armastatumad, keskkonnasõbralikumad, humaansemad, otsitumad ja kiiremini kasvavad brändid. Sel aastal nimetati ja auhinnati esimest korda ka kõige julgemaid brände.
Julgeimad brändid Baltikumis – IKEA; Leedus – Makalius, LiMA eriauhind – LIDL; Lätis – Aerodium, LRA eriauhind – Aerodium, Eestis – IKEA, TUULI eriauhind – LHV Pank.
Kõige armastatum bränd Baltikumis – Swedbank; Leedus – Maxima; Lätis – Swedbank; Eestis – Swedbank.
Kõige keskkonnasõbralikum bränd Baltikumis – Madara Cosmetics; Leedus – Vinted; Lätis – Latvijas valsts meži; Eestis – Puhas Loodus.
Kõige humaansem bränd Baltikumis – Swedbank; Leedus – Vinted; Lätis – CSDD; Eestis – Coop Pank.
Kõige armastatum kohaliku tootja bränd Baltikumis – Kārums; Leedus – Vytautas; Lätis – Kārums; Eestis – Värska.
Kõige armastatum meediabränd Baltikumis – Delfi; Leedus – lrt.lt; Lätis – Delfi; Eestis – ETV.
Kõige kiiremini kasvavad brändid Baltikumis – Apple; Leedus – Apple; Lätis – DEPO; Eestis – Värska.
Kõige otsitum bränd Baltikumis (Google'i trendide põhjal) – AirBaltic; Leedus – AirBaltic; Lätis – Venipak; Eestis – Viking Line.
Tulemused selgitatakse Norstat Balticu meeskonna abiga, küsitledes enam kui 3000 inimest Baltikumis. Küsitlus põhineb Brand Capitali uuringul, mis on Baltikumi suurim brändi– ja elustiiliuuring, koondades andmeid rohkem kui 600 kaubamärgi ja 300 elustiiliküsimuse kohta. Rohkem teavet ürituse ja brändide edetabeli kohta leiate Baltic Brand Forum kodulehelt https://balticbrands.eu
Baltic Brand Forum oli sel aastal pühendatud brändide julgusele ning esmakordselt toimus foorum Eestis. Foorum võõrustas kümneid globaalseid ja Baltikumi kohalikke brändieksperte, sealhulgas peaesineja Paul Kemp-Robertson, loomingulise ja strateegilise ärialase teabe kogumise teenuse Contagious kaasasutaja; Andy Pearson, Liquid Deathi loomingulise osakonna asepresident; Emma Sullivan, Vintedi loovjuht; Maksim Boritko, Banda Agency kaasasutaja ja loovjuht; Maksymilian Malicki, BOLTi globaalne brändijuht; Artūrs Garais, airBalticu Web3 projektijuht; samuti Stephanie Helen Scheller, kestlikkuse konsultatsioonifirma OMG Momentum kaasasutaja; Jake Norman, GCS Emerging Europe'i müügijuht; Google; Greta Pudan, Httpooli Meta platvormi regionaaljuht; Tue Meier-Poulsen, Norstati Põhja–Euroopa regiooni direktor ja Antonio Bechtle, BM Boutique'i loovjuht ja partner ning teised.
Baltic Brand Forum jõuab teieni järgmiste osaliste koostöös: MAGIC, OMD, Norstat, lisaks TUULI, AirBaltic, Google, Rimi, Lido, LUX Express, Volkswagen, Element Digital, Httpool, Eco Baltia, Trickster, Sons & Daughters, Hector Container Hotel, Valmiermuiža, Kalve Coffee Roasters, Delfi, TV3 Group, IR Nauda, Sky Media, JCDecaux ja BOBE.me, Mediāna.