Reisimine kui töötaja elu tavapärane osa

AirBalticu värbamisspetsialist ja talendiotsija Jūlija Kudrjašova sõnab, et ettevõtte pidevalt kasvava meeskonna taga seisab tõsiasi, et töötajaid hinnatakse ja tunnustatakse mitmel eri viisil. „Pakume oma tiimi liikmetele mitmeid soodustusi, mis lubavad täiendavalt panustada tervisesse või ka lennata puhkama, mis on meie meeskonna jaoks uus norm,“ räägib Kudrjašova.

Ta toob töötajate motivatsioonipaketti kuuluva põneva lahendusena välja selle, et iga airBalticu töötaja saab n-ö isikliku eelarve, mida on võimalik kasutada vastavalt töötaja enda eelistustele oma füüsilise või vaimse heaolu tarbeks. „Olgu selleks siis täiendavad tervishoiuteenused, näiteks vaimse tervise tugi, või sportimisega seotud tegevused või teenused,“ täpsustab värbamisspetsialist. Samuti pakub ettevõte oma töötajatele võimalust soetada madalate hindadega lennupileteid, mis võimaldab muuta reisimise töötaja elu tavapäraseks osaks. „Pika nädalavahetuse planeerimine välismaal on muutunud meie töötajate jaoks normiks,“ lisab Kudrjašova.

Selged nõuded igale ametikohale

Lennundus võib kõrvalt paista küllaltki spetsiifilise valdkonnana, kus tööle asumiseks nõutakse kindlasti erialaseid teadmisi või eelnevat töökogemust. Talendiotsija sõnul ei ole kõik siiski päris nii mustvalge ja lennundusega seotud teadmiste nõue varieerub airBalticus sõltuvalt ametikohast. „Näiteks, kui keegi soovib saada pardameeskonna osaks, pakume põhjalikku kahekuulist ja tasustatud koolitusprogrammi, ehk tagame oma tulevasele töötajale ise vajalikud teadmised ja oskused,“ selgitab Kudrjašova. „Teisest küljest aga, kui inimene tahab saada piloodiks, peab ta eelnevalt läbima põhjaliku piloodi ettevalmistuse, millega aitab näiteks ka meie Piloodiakadeemia.“

Kudrjašova lisab ettevõtte erinevatest ametikohtadest rääkides, et kui inimene on huvitatud näiteks hoopis tehnilistest rollidest, nagu lennuinsener või muu maapealse infrastruktuuri hoidja, ei ole lennundusalane ettevalmistus alati kohustuslik. „Sellisel juhul on oodatud ka tehnilise hariduse ja/või tehnilise kogemusega isikud. Sinna hulka kuuluvad näiteks kutsekoolide lõpetajad, kellel on kraad automehaanika, elektrotehnika või metallitööstuse valdkonnas,“ räägib värbamisspetsialist.

Samuti ei ole Kudrjašova sõnul spetsiifilised lennundusteadmised reeglina nõutud ametikohtade puhul, kus töö toimub kontoris. Sinna alla käivad näiteks IT-, personali-, turundus- ja finantsalal töötavad spetsialistid. „Lisaks ei ole lennundusharidus või varasem töökogemus alati edu saavutamiseks hädavajalik meie „närvikeskuses“ ehk operatiivjuhtimiskeskuses, kus vastutatakse lendude juhtimise eest stardist kuni maandumiseni. Iga airBalticu ametikoha puhul hindame kandidaadi tausta ja eriteadmisi eraldi,“ lisab Kudrjašova.

Talvehooajal sooja päikese alla

Oktoobri lõpus algavaks talvehooajaks avab airBaltic Gran Canarial 2023. aasta hooajalise baasi. Talvel hakkavad Gran Canaria lennujaamas paiknema kaks lennufirma Airbus A220-300 lennukit, mis teenindavad kümmet uut otseliini, sealhulgas otselendu Tallinnaga.

Koostööst võidab nii tööandja kui ka töötaja

Jūlija Kudrjašova sõnul on airBaltic kui tööandja väga truu oma põhiväärtustele. „Me tagame tulemuse, hoolime ja kasvame. Need väärtused ei ole meie jaoks said sõnad, kuid tegelikult on see täpselt see, kes me oleme ja kuidas me tegutseme.“

Ettevõtte värbamisspetsialist illustreerib neid väärtuseid näitega. „Lennundustööstus on tuntud oma rangete eeskirjade, sealhulgas lennukite hoolduse poolest. Võtame näiteks neid, kes soovivad saada lennukitehnikuks. Selle saavutamiseks vajavad nad tavaliselt tehnilist haridust ja viieaastast praktilist kogemust lennukihoolduse mehaanikuna (või kolmeaastast kogemust lennundusinseneri kraadiga). Samuti peavad nad vajaliku litsentsi saamiseks läbima põhikoolituse ehk ühe- kuni kaheaastase programmi. Lisaks on nõutav konkreetse lennuki tüübikoolitus, mis annab loa teostada lennuki tehnilist remonti. Sellist tüüpi koolitusprogrammidega võib kaasneda märkimisväärne isiklik investeering vahemikus 3000 kuni 13 000 eurot,“ selgitab Jūlija Kudrjašova.

„Kõiges selles üksinda navigeerimine võib osutuda tõeliseks väljakutseks, alustades õigete koolitusprogrammide leidmisest kuni oma õppe rahastamiseni. Aga just siin tulebki mängu airBalticu väärtuspõhine käitumine, mis tähendab, et meie hoolitseme tulevaste töötajate koolituste eest, katame õpingutega kaasnevad kulud, nii et töötaja ei pea selle osa pärast ise muretsema. Me kasvame koos,“ sõnab ta.

Seega, motiveeritud ja häid tulemusi ihkavatel meeskonnaliikmetel on võimalik luua airBalticus tõeline unistuste karjäär. „Sellest suhtumisest võidavad kõik osapooled, sest ettevõte saab kõrgelt kvalifitseeritud ja motiveeritud lennukiinseneri, inimene aga tuge oma unistuse saavutamiseks ning kindla ja huvitava töökoha,“ võtab Kudrjašova näite kokku.

Lennukad tulevikuplaanid

Praegu on airBalticul 44 lennukist koosnev lennukipark ja ettevõtte tulevikuplaanid on ambitsioonikad. Firma eesmärgiks on jätkata kasvutrajektooril, lisades üha enam sihtkohti ja marsruute.

Samuti tagab oluliste laienemisplaanide teostumise ettevõtte tehniline osakond, kus tegeldakse majasisese hooldusega – töös on lennukipargile uue angaari ehitus ja ettevõtte tehnilise kontori laiendamine.

Ka airBalticu koolituskeskus ja Piloodiakadeemia jätkavad pidevalt areneva lennundusmaailmaga seotud koolitusprogrammide ning kursuste pakkumist.

Jaga
Kommentaarid