„Tulevikuettevõtte eriauhinnaga tunnustatud äriidee eesmärk on vähendada maailmas väga suurt probleemi – tekstiiliprügi ja asendada ühekordsed puidupõhised pakendid uue, keskkonnasõbraliku materjaliga. Tulemuseks on vastupidav pakend, mille tootmise CO2 jalajälg on 50% väiksem kui pappkastil ning selle tootmiseks pole kasutatud vett ja kemikaale. Pakendit saab väidetavalt taaskasutada kuni 20 korda, mis vähendab oluliselt ühekordsete pakenditega seotud jäätmete hulka,“ sõnas Allan Parik SEB panga juhatuse esimees.

Tulevikuettevõtte hindamiskriteeriumid olid jagatud kolme valdkonda: keskkondlik ja sotsiaalne mõju ning ettevõtte kultuur. Finalistid valis žürii 9 auhinnale kandideerinud Ajujahi tiimi seast SEB pangas toimunud esitlustel 4. oktoobril. Parima äriidee, kes vastas kõikidele tuleviku ettevõtte parameetritele, selgitas välja žürii 6. oktoobril Impact Dayl.

SEB panga juhatuse esimees Allan Parik tunnustas ka teisi TOP 3 jõudnud tiime, kes mõtlevad suurelt ja kaugemale oma ärieesmärkidest ning kelle tegevus mõjutab positiivselt tulevikku. „Ka teistel valitud finalistidel on suur potentsiaal kasvada ja mõju laiendada,“ selgitas ta.

3 tiimi, kes SEB eriauhinnale kandideerisid:

KIUD - ettevõte, mis pakub vastupidavast ning taaskasutatud tekstiilijäätmetest pakkematerjali, asendades pakenditööstuses ühekordselt kasutatavat lainepappi ja spooni.

Cara Health - tervishoiu/tehnoloogia idufirma, mille eesmärk on parandada emade tervist ja heaolu kogu rasedus- ja sünnitusperioodi vältel. Ettevõte on loonud uut tüüpi meditsiinipraktika, mis ühendab ennetava traditsioonilise meditsiini täiendavate teenustega.

Raw Edge - ettevõte, mis toodab 100% naturaalsest köögivilja- aga ka marjamahlast piimhappebakteritega fermenteeritud, probiootilist ning madala kalorsusega jooki, mis ei sisalda kofeiini, kunstlikke lisaaineid ega lisatud suhkrut.