Kinnisvara24 turundusjuht Martin Matsberg lausus, et uusarenduste tiheda konkurentsi tõttu on eristumine muutunud ülioluliseks. „Kinnisvaratehinguid tehakse praegu põhjalikult kaalutledes – müügiks lähevad eelkõige eristuvad ja energiatõhusad objektid, mis pakuvad peale mugavuse ja tänapäevasuse ka lisandväärtusi. Soovitakse osta kodusid, mis oleksid unikaalsed ja mille väärtus ajas kasvaks. Arendajad soovivad projektidesse sisse tuua eristuvaid väärtuseid, mille rajamine mõjutab ka projekti müügihinda,“ kommenteeris ta.

Erilahendused tõstavad küll hoone väärtust ja nähtavust, kuid eeldavad arendajatelt ka suuremaid kulutusi. Matsberg tõi välja, et tõusnud on nii materjali- kui tööjõukulu, mistõttu on kogu projekteerimis- ja ehitusprotsess oluliselt kallim kui varasematel aastatel. „Lisaks veel siis erilahendused konkurentsis püsimiseks – see hind kajastub paratamatult ka korterite ostuhinnas. Samas on näha, et inimesed on nõus kvaliteedi eest rohkem maksma ja tehinguni jõuavad uusarendustest eelkõige sellised projektid, mis on unikaalsed ja kvaliteetsed,“ sõnas ta.

Matsberg tõi näiteks, et inimeste tähelepanu püütakse näiteks rohealadega katustel ja energiatõhusate kaasaegsel tehnoloogial põhinevate lahendustega. „Arendajad lähtuvad potentsiaalsetele koduostjatele tähtsatest kriteeriumitest ja üldistest trendidest. Küttesüsteemide energiatõhusus on uusarenduste puhul üheks oluliseks kriteeriumiks. Kasvanud on inimeste hulk, kes märgivad kinnisvaraobjekte otsides otsingulahtrisse A- või B-energiamärgise,“ tõi ta välja. Üha rohkem uusi arendusi vastab sellele nõudele.

Kinnisvaraarendajad mõtlevad ka privaatsuse aspektile. „Ehkki privaatsus on kodu ostmisel oluline faktor, on samal ajal tähtis, et kõik eluks vajalik oleks kodu lähedal. Sinna alla kuuluvad nii sportimis- kui vaba aja veetmise võimalused, aga ka toimiv ühistranspordiliiklus,“ loetles Martin Matsberg.

Kuna kinnisvara puhul on väga oluline asukoht, aitavad eristuda ka piirkonnast tulenevad hüved, näiteks rohelust pakkuv park või viljapuud linnakeskkonnas. „Roheoaasid katusel koguvad samuti järjest rohkem populaarsust. Nende rajamine on arendaja jaoks kulukas, kuid annab võimaluse rohesertifikaadi abil elamu väärtust tõsta,“ ütles ta.