Sotsiaalmeedia on täis reklaame, mis suunatakse enam-vähem just konkreetsele kasutajale. Sihitud reklaamid on sageli seotud kasutaja hobide, huvide või ka näiteks hiljutiste otsingumootori otsingutega. Reklaame sihitakse ka kasutaja vanuse, soo, elukoha ja paljude muude andmete põhjal.

Facebooki ja Instagrami koduettevõte Meta ei ole tunnistanud ega ka eitanud CNN-i avalikustatud kavatsusi hakata koguma kuutasu kõigilt neilt kasutajatelt, kes reklaamide sihtimiseks luba ei anna. Väljaande andmetel oleks see seega 14 dollarit ehk tubli 13-eurone kuutasu, ühekordne tasu aga 16 dollarit.

Kuutasu kavandatakse väidetavalt ainult Euroopa Liidu kasutajatele, sest EL-i ranged andmekaitsenõuded on ohuks Meta rahavoogudele. Märkimisväärse kuutasuga võib Meta veenda kasutajaid tulevikus sihitud reklaame lubama. Kui kasutaja seda ei luba, siis jõuaks firma kontole iga kuu korralik summa.

Sihitud reklaamide blokeerimine

Praegu saab sihitud reklaame blokeerida Instagramis ja Facebookis Meta kontokeskuse kaudu veel tasu maksmata.

Kontode keskusesse pääseb nii Instagrami kui ka Facebooki seadetest. Kontode keskuse alt leitava reklaamiseadete menüü kaudu saab kasutaja vaadata oma reklaamieelistusi. Sealhulgas muuta, kas soovid sihitud reklaami või mitte.