„Uute rongide liinile toomine alates 2025. aastast hakkab lahendama Eesti jaoks järk-järgult veeremipuudust ja lubab hakata vastavalt rongide Eestisse jõudmisele tihendama sõiduplaane,“ ütles Elroni juhatuse esimees Lauri Betlem.

„Viimase kümnendi jooksul on Eestis toimunud väga järsk rongireisijate arvu kasv ja praeguseks oleme jõudnud olukorda, kus reisijate liikumisvajadused on rongipargi võimalustest suuremad. Uued Škoda rongid hakkavad seda tühimikku täitma ja kui taristuomanik AS Eesti Raudtee jõuab Tallinn – Tartu vahelise raudtee elektrifitseeritud, siis esimesed rongid alustavad reisijate teenindamist Tartu suunal.“

Aastatel 2024 – 2027 jõuavad Eestisse 16 uut reisirongi, mis aitavad rahuldada kasvavat nõudlust uute rongiühenduste järele.

Uue reisirongi esimese klassi istmed
Uue reisirongi ehitus

Škoda Grupi Ostrava tehase direktori Martin Bednarzi sõnul on Eesti jaoks ehitatavate rongide valmimine ajakavas. „Oleme lõpetamas esimese rongi ehitust, mis transporditakse esimeste testide tegemiseks peagi Pilsenisse. Tuleva aasta hiliskevadel toome esimesed rongid sõidutestide tegemiseks Eesti raudteedele. Plaani järgi anname kuus uut rongi Elronile üle 2024. aasta lõpuks.“

Elroni uue reisirongi vagun

Elroni uute rongide projektijuhi Viljar Luhtheina sõnul on praegu Ostrava tehases ehitamisel kaks reisirongi, mis jõuavad testsõitudeks Eesti raudteedele 2024. aasta kevadel. „Kahe rongi sõidukatsed annavad kinnituse rongide täieliku sobivuse kohta meie teedel,“ märkis Luhthein.

Elroni uus reisirong