Kinnisvaraarendajad kasutavad Soomes sooduskampaaniaid, et suurendada kinnisvara müüki.

Näiteks Soome arendaja nimega Peab müüb praegu Seinäjoel uut korrusmaja kümneprotsendilise allahindlusega. Soodustust lubatakse kinnisvara võlavabale hinnale.

Peab Oy tegevjuhi Mika Katajisto hinnangul on sooduskampaaniad müügimahtu kasvatanud, kuid arendajad ei pea allahindlusele kaua vastu.

„Viimase kahe kuu jooksul on eluasemetehingute arv kasvanud. Kliendid on märganud, et turuolukorra tõttu on just praegu õige aeg korter osta,“ ütles Katajisto.

Kulude kasvu tõttu kadusid koduostjad

Soome kinnisvaramaaklerite keskliidu andmetel on eluaseme müük olnud sel sügisel väike. „Septembris müüdi kinnisvaramaaklerite kaudu 173 uut kinnistut, aasta tagasi septembris aga 473 uut kinnistut,“ sõnas liidu tegevjuht Tuomas Viljamaa.

Kõikidel kinnisvaraarendajatel, olgu need suured või väikesed, on sama häda: kui intressid ja muud elamiskulud suurenesid, kadusid ka koduostjad.

„Tuleme kliendile vastu, sest müümata korteri kulud on ehitusfirma jaoks märkimisväärsed,“ põhjendas kinnisvaraarendaja Peab tootmisjuht Hannu Rajamäki sooduskampaaniate korraldamist.

Korterite maha müümine sõltub suuresti ka piirkonnast, kus korter asub. Kui asukoht on hea ja populaarne, on arendaja sõnul lihtsam kinnisvara maha müüa.

Samal ajal, kui Soome kinnisvaraturg on hädas vähese nõudlusega, kardetakse lähiaastatel hoopis eluasemepuudust. Uusi ehitusplatse, kuhu tulevasi kortereid ehitada, on sel aastal valminud palju ning järgmine aasta suuri kinnisvaraturu muutusi veel ette ei näe. Elukohti peaks järgmine aasta Soome elanikele veel jätkuma.